הסאגה הפוליטית

בג"ץ לאדלשטיין: השב אם תאפשר בחירת יו"ר הכנסת

שופטי בג"ץ הורו ליולי אדלשטיין להגיש עד היום בשעה 17:00 את עמדתו לגבי השאלה אם הוא מוכן להעלות להצבעה במליאת הכנסת את האפשרות להחליף את יו"ר הכנסת (ארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90. וידאו: ערוץ כנסת)

שופטי בג"ץ הורו בצהריים (שני) ליו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין הגיש עוד היום את עמדתו לגבי השאלה אם הוא מוכן להעלות להצבעה בחירות יו"ר כנסת קבוע עד ליום רביעי הקרוב.

את פסיקתם קבעו בעקבות העתירות שהוגשו ולאור עמדותיהם של היועץ המשפטי לממשלה והיועץ המשפטי לכנסת, ש"אין להמתין אלא פרק זמן קצר נוסף להעלאת ההצעה לבחירת יושב ראש קבוע לכנסת".

השר יריב לוין הגיב בחריפות ואמר כי "בית המשפט השתלט באופן רשמי על הכנסת, ומהיום הפך העליון את יו"ר הכנסת לחותמת גומי, כאשר את הכנסת והמליאה מנהלים שופטי העליון. אין דבר כזה באף דמוקרטיה. אני קורא ליו"ר הכנסת להודיע שרק הוא יקבע מתי המליאה תתכנס ומה יהיה על סדר יומה".

"אם הנשיאה חיות רוצה לשים עצמה מעל הכנסת, היא מוזמנת להגיע לבניין עם משמר בתי המשפט ולפתוח את ישיבת המליאה בעצמה. כך יהיה ברור שמדובר בהפיכה שלטונית של קומץ שופטים הבוחרים את עצמם בחדרי חדרים".

הוא הוסיף, "אגב, אולי כדאי שנשיאת העליון תוותר לזמן מה על שאיפותיה לשלוט בכנסת, ותתפנה סוף סוף לכנס את בית המשפט לדון באינספור תיקים שממתינים חודשים ושנים לדיון ולהכרעה, ובכך תסתיים הפגיעה הקשה בזכויות המתדיינים המחכים לשווא להכרעה בעניינם".

ראיון בנושא ל'ערוץ הכנסת'

בית המשפט העליון דן אתמול בחמש עתירות שהוגשו נגד התנהלותו של אדלשטיין, שהובילו להשבתת הכנסת. את העתירות הגישו התנועה לאיכות השלטון, העמותה לדמוקרטיה מתקדמת, עמותת "חוזה חדש", סיעת כחול-לבן וסיעת העבודה-מרצ.

בפסיקה כתבו השופטים: "בהינתן עמדת היועץ המשפטי לכנסת כי אין להמתין אלא פרק זמן קצר נוסף להעלאת ההצעה לבחירת יושב ראש קבוע לכנסת וכן בהינתן עמדת היועץ המשפטי לממשלה כי ראוי שכך יעשה בהקדם האפשרי. עמדת ח"כ אדלשטיין תוגש היום עד השעה 17:00".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר