נלחמים בקורונה

המגבלות: איסור יציאה - למעט עבודה, קניית מזון ותרופות

לאחר דיון ממושך, מסתמן כי ראש הממשלה לא יקבל את עמדת משרד הבריאות להטיל סגר כללי • עם זאת יחמיר את המגבלות: איסור יציאה מלבד לצורך עבודה חיונית ורכישת מזון ותרופות (חדשות, ארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
תח"צ בצל הקורונה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

לאחר דיון ממושך, מסתכן הערב (שני) כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לא יקבל את עמדת משרד הבריאות להטיל סגר כללי. עם זאת, נתניהו צפוי להחמיר את המגבלות: איסור יציאה מלבד לצורך עבודה חיונית ורכישת מזון ותרופות.

על פי ההערכה, נתניהו יורה על השבתת התחבורה ציבורית שתיכנס לפועל כבר ממחר בבוקר. כאמור, ההחלטה תאסור פתיחת חנויות מסחר מלבד מרכולים ובתי מרקחת.

במהלך הדיון דרשו בכירי משרד הבריאות, בראשות השר יעקב ליצמן והמנכ"ל משה בר סימן טוב, להטיל סגר כללי על מדינת ישראל. ככל הנראה, נתניהו לא קיבל את עמדתם.

ההחלטות שצפויות להתקבל הערב יהיו תקפות למשך שבוע ימים מהערב וזה במידה ולא תתקבל החלטה אחרת במהלך השבוע הקרוב.

ראש מחלקת המגפות מתארח באולפן. צפו

במהלך הישיבה העלו במשרד הבריאות את ההצעה להטיל תנועת אזרחים וסגירת כל מקומות העבודה, אך שרים בממשלה התנגדו למהלך בטענה כי מדובר במכה אנושה למשק הישראלי. הצדדים יצאו להפסקה כאשר נתניהו ביקש מהם להגיע להסכמות.

בסיום הישיבה נמסר מלשכת ראש הממשלה: "בתום דיון שנמשך 7 שעות, הנחה ראש הממשלה להגביר באופן דרמטי את האכיפה על הגבלות התנועה וכן להכין נוסח החלטה להחמרת הגבלות התנועה, למעט עבודה, הצטיידות במזון, תרופות ומוצרים חיוניים (ומקרים חריגים נוספים) במטרה לצמצם מגע ולמנוע את המשך התפשטות נגיף קורונה. ההחלטה תהיה בתוקף ל-7 ימים מרגע אישורה.

"ההנחיות בעניין הגעה לעבודה לא השתנו בשלב זה. במקרה ויהיה עדכון להנחיות - יינתן זמן התארגנות. האפשרות להצטייד במזון, תרופות ומוצרים חיוניים לא תוגבל גם לאחר אישור ההחלטה".

הבוקר עדכן משרד הבריאות כי 264 חולי 'קורונה' חדשים אובחנו בישראל. בכך, מניין הנדבקים הכולל בישראל, עומד על 1,238 בני אדם.

לפי נתוני משרד הבריאות, 24 מהחולים במצב קשה, 34 במצב בינוני ו-1,142 במצב קל. עד כה, נפטר חולה קורונה אחד בישראל ו-37 חולים החלימו - 19 מבתי החולים ו-18 בביתם.

351 חולים מאושפזים בבתי החולים, 464 חולים שוהים בביתם ו-120 בבתי המלון שהוסבו למלוניות לאשפוז חולי קורונה במצב קל. 265 חולים - טרם הוחלט היכן יטופלו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר