הימין והחרדים החרימו

ברוב של 61: אושרה הקמת הוועדה המסדרת

המליאה אישרה הערב את הקמת הוועדה המסדרת ברוב של 61 תומכים וללא מתנגדים וזה לאחר שחברי גוש ה'ימין חרדים' החרימו את הדיון וההצבעה במליאת הכנסת (חדשות, פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
ח"כ רם בן ברק בבידוד, ביציע המליאה (צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת)

מליאת הכנסת אישרה הערב (שני) את הקמת הוועדה המסדרת ברוב של 61 תומכים וללא מתנגדים וזה לאחר שחברי גוש ה'ימין חרדים' החרימו את הדיון וההצבעה במליאה. הוועדה תורכב מ-17 חברים לפי מפתח המייצג את גודל הסיעות.

בעקבות הנחיות משרד הבריאות, הצבעה התקיימה שמית כאשר כל חבר כנסת שמזכירת הכנסת קראה בשמו, נכנס למליאה, הצביע ומיד יצא על מנת לאפשר לבא אחריו להיכנס למליאה ולהצביע.

חברי הכנסת אלון שוסטר ורם בן ברק מכחול לבן שנעדרו מהשבעת הכנסת בשבוע שעבר מכיוון שהם נמצאים בבידוד, הצביעו והצהירו אמונים מאחורי זכוכית מיציע הציבור, תוך שהם עוטים מסכה, לובשים כפפות ושומרים על מרחק אחד מהשני.

ע"פ ההצעה אותה הציג ח"כ אבי ניסנקורן, הוועדה המסדרת תורכב מ-17 חברים לפי מפתח מייצג את גודל הסיעות. ההרכב המוצע של הוועדה - הליכוד - 5 חברים, כחול לבן - 5 חברים, הרשימה המשותפת -2 ישראל ביתנו -1 ש"ס -1 יהדות התורה -1 העבודה מרצ -1 הימין החדש -1. יו"ר הוועדה ע"פ ההצעה יהיה ח"כ אבי ניסנקורן.

יו"ר הכנסת, יולי יואל אדלשטיין, אמר בפתח הישיבה: "בניגוד לשקרים שהופצו לאחרונה, הכנסת לא נסגרה לרגע. הכנסת עבדה בשבוע שעבר לפי כל לוחות הזמנים כמו בכל שבוע במשך עשרות השנים האחרונות.

נאומו של בני גנץ במליאה

"אני קורא לכל חברי הכנסת ולכל באי המשכן, לשמור על ההנחיות שעשינו בהתאם להוראות משרד הבריאות. ואם כבר אנחנו מדברים על שמירה על ההנחיות - כרגע יש הפגנה מול הכנסת. כמי שהשתתף בעצמו לפני כניסתי לפוליטיקה ואחרי כשהייתי כבר חבר כנסת במאות רבות של הפגנות, אני מכיר ומעריך את זכות האזרחים להפגין.

"אך אנא, במצב שאנחנו נמצאים בו אל תסכנו אחד את השני, אל תסכנו את אנשי המשמר ואת אנשי המשטרה, שימרו על ההנחיות. אי אפשר להסביר לאזרח שמקבל קנס מכיוון שיצא להשתזף בחוף הים, שלחברי כנסת מותר להתחבק עם המפגינים או אחד עם השני, ולשים את התמונות בפייסבוק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר