בתמיכת טיבי

ח"כ משה גפני הודח מראשות ועדת הכספים

לאחר ששמר על יחסים קרובים עם ח"כ אחמד טיבי, ח"כ משה גפני הודח מתפקידו כיו"ר ועדת הכספים, בתמיכת 'הרשימה המשותפת', לטובת נציגו של אביגדור ליברמן (חדשות, פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
אחמד טיבי ומשה גפני (צילום: תומר נויברג / Flash90)

יש הסכמות: באם לא יהיה שינוי של הרגע האחרון, יו"ר וועדת הכספים המיתולוגי ח"כ משה גפני צפוי להיות מודח הלילה (שני) מתפקידו. התפקיד יועבר לידי יו"ר זמני ח"כ עודד פורר מישראל ביתנו.

לאורך היממה האחרונה הפעילו בסביבת ח"כ גפני לחצים גדולים על ח"כ אחמד טיבי והרשימה המשותפת שיתנגדו להדחתו, ובכך ימנעו את מינויו של עודד פורר. אך בשעה האחרונה מסתמנת פשרה שתוביל את הרשימה המשותפת לתמוך בהדחת ח"כ משה גפני.

ח"כ מיקי זוהר אמר לחבר הכנסת הערבים, במהלך דיון סוער בוועדה המסדרת: "מכרתם את האיש שהיה בן ברית שלכם כל השנים, יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, ואתם נותנים לאויב הכי גדול שלכם אביגדור ליברמן, שדגל בטרנספר את הכבוד לקבל את הוועדה הזו".

"התאכזבתי מגפני"; אחמד טיבי בראיון באולפן 'כיכר'

על פי המסתמן, הרשימה המשותפת תקבל שתי וועדות נחשקות בתמורה להדחת גפני. בין היתר תקבל את וועדת העבודה והרווחה וועדה למיגור אלימות בחברה הערבית.

תעמולת הבחירות של ישראל ביתנו במערכת הבחירות האחרונה התמקדה בצורך להדיח את ח"כ משה גפני מוועדת הכספים, תוך הסתה חסרת תקדים נגד המגזר החרדי.

בקרב הח"כים החרדים מביעים אי נוחות ממינויו של פורר ליו"ר הוועדה לאחר שישראל ביתנו והעומד בראשה הסיתו ללא הרף נגד המגזר הערבי. אך הערב כאמור הגיעו לסיכומים מול "כחול לבן".

על פי הסיכומים בראשות ועדת החוץ והביטחון יעמוד ח"כ גבי אשכנזי, בראשות הוועדה לטיפול בקורונה יעמוד ח"כ עופר שלח ובראשות הוועדה לחינוך מיוחד וההיערכות לשנת הלימוד הבאה יעמוד יו"ר מרצ ניצן הורוביץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר