בן 95

תלמיד הגראי"ל משוויץ: ר' יוסף ארלנגר ז"ל

הרב יוסף ארלנגר שמשפחתו אירחה את מרן הגראי"ל שטיינמן כשהיה בשוויץ, הלך היום לבית עולמו והוא בן 95 בפטירתו. נכדתו ל'כיכר': "אני בטוחה שהוא יחסר לכל בית וגני" (בד"ה)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המשפחה)

משכונת בית וגן בירושלים, הגיעה היום (שני), הבשורה המרה על לכתו של שריד לדור דעה, הרב ר' יוסף ארלנגר, יליד לוצרן שבשוויץ ותלמידו של מרן הגראי"ל שטיינמן והוא בן 95 בפטירתו.

ר' יוסף נולד לביום הכיפורים של שנת תרפ"ו לאביו הרב נפתלי זצ"ל בעיר לוצרן שבשווייץ, בזמן המלחמה, התעקשה אמו לארח פליט מזרח אירופאי, בשם הרב אהרון יהודה ליב שטיינמן.

הרב שטיינמן, התגורר בביתם תקופה ארוכה ואף לימד אותו ואת שני אחיו; אהרון ויעקב, גמרא ומעשים טובים, עד לסיום המלחמה.

שנים ספורות לאחר סיום המלחמה הארורה, בשנת תש"י (1950), עלה ר' יוסף יחד עם רעייתו לארץ ישראל - לירושלים עיר הקודש ושם נולדו להם חמשת ילדיהם - אותם גידלו לתורה ויראת שמיים, כאשר הוא שלח ידו במסחר לפרנסתו.

כאשר נפטרה אשתו של ר' יוסף, ינטה גנסיה ז"ל , הגיע מרן הרב שטיינמן לנחם את ר' יוסף - כאות הערכה למשפחת ארלנגר ולר' יוסף עצמו, על הזמן בשהות בביתו לאחר המלחמה.

נכדתו, דפנה קורץ אומרת ל'כיכר השבת': "בשנים האחרונות הקדיש סבי היקר את כל חייו ללימוד התורה. הקפיד על שלוש תפילות ביום, וביקש שילמדו אותו להשתמש במחשב, זאת על מנת שיוכל להאזין לשיעורים שונים ובכלל זה שיעורי גמרא וללימוד הדף היומי".

"כל בני המשפחה זוכרים את המחזה הלא-נדיר, שהיו באים לבקר אותו, ומצאו אותו רדום בכיסאו, עם המחשב פתוח - בשיעורי הקודש השונים. כך שאפילו לשינה היה מקדיש מעט זמן כדי לא לפספס לימוד תורה".

הנכדה ממשיכה לתאר את סביה ומספרת: "מידת הכנסת האורחים הייתה בראש מידותיו שכן ביתו היה פתוח לרווחה לכל מי שהיה זקוק לכך. היה צנוע בהליכותיו ודמותו הייתה אהובה לכל מי שאותו הכיר, ובעיקר ליושבי בית וגן הוותיקים שהיו נכנסים לבקרו בדרך לבית הכנסת, לכולל ואף למכולת, אני בטוחה שהוא יחסר להרבה".

ת.נ.צ.ב.ה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר