בהלת ה'קורונה'

כך נאבקים בעולם הערבי בהתפשטות הנגיף

1,600 בני אדם נעצרו בירדן לאחר שהפרו את ההסגר שהוטל במדינה בימים האחרונים, מצרים הכריזה אף היא על עוצר לילי ובסוריה, העוצר נאכף דווקא במהלך שעות היום (אקטואליה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אזרחים ירדנים מתנפלים על חנויות האוכל לאחר הסרת הסגר היומי (צילום: מתוך טוויטר)

נגיף הקורונה פגע עד עתה באופן רשמי דווקא בעולם המערבי, אם כי ההערכות הן שבמדינות רבות כלל לא עסקו בזיהוי הנגיף בשל רמתן הנמוכה של מערכות הבריאות שלהן או בניסיון שלהן להסתיר זאת כדי לא לפגוע בכלכלה. כעת, עם התפשטותו המהירה של נגיף הקורונה גם בכמה ממדינות ערב, הוכרז שם על עוצר חלקי.

בממלכה הירדנית עצרו בשלושת הימים האחרונים יותר מ-1,600 בני אדם בחשד שהפרו את העוצר שהוטל במטרה למנוע את התפשטות נגיף הקורונה. הממשלה הירדנית הודיעה כי תפעל בנוקשות והזהירה שאזרחים שייתפסו מפרים את הכללים יוכנסו לבידוד למשך 14 ימים, ועלולים גם לעמוד לדין ולהיכנס לכלא למשך שנה שלמה. "לא נהיה רחמנים עם אף איש שיפר את החוק", אמר אתמול שר הפנים הירדני סלאמה חמד.

בתחילה ניסו הירדנים "לבקש" את העוצר מהתושבים ומשאלו לא נשמעו להוראות, נשלחו אלפי חיילים לערים כדי לאכוף את העוצר. גם התחבורה הציבורית הופסקה בממלכה ההאשמית והעוצר הוכרז בינתיים לזמן בלתי מוגבל כשמזון מוחלק לאזרחים בידי הממשלה.

איראן: הזליף 'תרופה' על חולי קורונה ונעצר (מתוך טוויטר)

אתמול (שלישי), דיווחה ירדן על עוד 26 מקרי הידבקות חדשים בקורונה, מה שמעלה את מניין הנדבקים הכולל במדינה, שבה מתגוררים כ-10 מיליון איש, ל-153. עד כה לא דווח על מקרי מוות מהנגיף בירדן.

גם במצרים ובסוריה הודיעו אתמול על החמרה דרמטית בהגבלות על התושבים, ושתיהן הכריזו על עוצר לילי. במצרים הודיע ראש הממשלה מוסטפה מדבולי כי העוצר יחל בכל יום בשעה 7 בערב ויסתיים ב-6 בבוקר. העוצר ייכנס לתוקף החל מהיום, וגם על התחבורה הציבורית יוטלו הגבלות. במצרים דווח עד כה על 402 מקרי הידבקות בקורונה ו-22 מקרי מוות, בהם של שני קצינים בכירים בצבא.

ראש הממשלה המצרי הוסיף שבתי הספר, האוניברסיטאות ונמלי התעופה ימשיכו להיות סגורים עד 12 באפריל. לדבריו, חנויות וקניונים ייסגרו בסופי השבוע, אך חנויות מזון, מאפיות ובתי מרקחת יוכלו להישאר פתוחים כדי לספק את הצרכים הבסיסיים לתושבים.

אזרחים ירדנים עומדים במרחק 2 מטר בתור למזון

מצרים כבר אסרה מוקדם יותר החודש התקהלויות גדולות, וסגרה את כל המוזיאונים וגם אתרים ארכיאולוגיים כמו הפירמידות בגיזה. מוסדות הדת במדינה סגרו את הכנסיות והמסגדים.

הנשיא המצרי עבד אל-פתאח א-סיסי, כתב בציוץ בטוויטר שהוא מצפה מאזרחי מצרים, "להגיב בחיוב לצעדים הללו, במטרה להגן על ביטחונה ושלומה של מצרים יקירתנו". הוא הזהיר, שכל ניסיון להפר את ההגבלות הללו ייענה "בנוקשות ובנחישות".

בסוריה, שכל מערכותיה כולל מערכת הבריאות במצב קשה מאד בשל מלחמת האזרחים הארוכה מנשוא, הודיע ממשלו של אסד על עוצר של 12 שעות בשעות היום. סוכנות הידיעות הממלכתית SANA לא דיווחה עד מתי יימשך העוצר הזה.

בסוריה דווח עד כה, באופן רשמי, רק מקרה אחד של הידבקות בנגיף, אך רבים הטילו ספק באמינות המספר הזה בטח לנוכח הצעדים אותם נקטה הממשלה הסורית, כמו הפסקת טיסות מסחריות, סגירת גבולות עם מדינות שכנות, סגירת המסעדות והשבתת התחבורה הציבורית.

חולה קורונה באיראן

ברחבי המזרח התיכון אובחנו עד כה יותר מ-31 אלף נדבקים בנגיף הקטלני. רוב המקרים הם באיראן, שם טיפס היום מספר הנדבקים הרשמי בעוד 1,762. הוא עומד כעת על 24,811. מניין המתים שם עלה בתוך 24 שעות ב-122, ועל פי הנתונים האיראניים הרשמיים מתו כבר 1,934 בני אדם במגפה, אם כי על פי ההערכות, האיראנים כדרכם בקודש לא מקפידים על אמיתות הנתונים שהם מספקים לעולם.

התפשטות הנגיף מסכנת מדינות רבות במזרח התיכון שלהן יש מערכות בריאות נכשלות והמאבק בנגיף הקטלני מזמן כבר נחלתן של רוב מדינות העולם שמקוות להימצאות חיסון באופן מהיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר