הראשונים להגיב

'גור' תחלק קמחא דפסחא גם לזוגות צעירים

בחסידות החליטו להקציב סכום של עוד מיליון וחצי ש"ח על מנת לחלק קמחא דפסחא גם לזוגות הצעירים, בעקבות הנחיית משרד הבריאות כי אין לחגוג את הפסח יחדיו (חסידים)

שימי שפר | כיכר השבת |
האדמו"ר מגור, ברקע אלפים מחסידיו (צילום: באדיבות המצלם)

בעוד נגיף הקורונה ממשיך להתפשט, בחסידות גור החלו לפעול לטובת אלפי משפחות וזוגות צעירים שייאלצו לחגוג השנה את ליל הסדר בביתם, זאת לאחר ההנחיה של משרד הבריאות.

כפי שדיווחנו קודם לכן, היועמ"ש של משרד הבריאות הבהיר כי משפחות לא יוכלו להצטרף לקרובי משפחה נוספים בחג הפסח ההולך ובא.

הנחיה זו גרמה לכך שאלפי חסידים בשנותיהם הצעירות שכבר הוזמנו לחגוג את ליל הסדר בבית אחד מהצדדים במשפחה, נאלצים כעת לבטל את ההזמנה.

בהוראה מגבוה, פתחו בחסידות מחדש את ההרשמה לחלוקת ה'קמחא דפסחא', הרשמה שננעלה כבר בחודש האחרון, על מנת שהצעירים בחסידות יוכלו להירשם לחלוקה הגדולה שכוללת מוצרים רבים, בהם מצות ובשר.

בנוסף הורו בחסידות להוסיף מיליון וחצי שקלים לטובת 'קמחא דפסחא', ואף על חלוקה של מאות ערכות של מוצרי חשמל לטובת זוגות צעירים אשר לראשונה נערכים לעריכת ליל הסדר בביתם הפרטי ועומדים בקריטריונים.

מדובר בכ. 800 ערכות שיחולקו לזוגות צעירים על מנת שלא יצטרכו לממן מכספם הפרטי את עלויות מוצרי החשמל החדשים לפסח.

כאמור, היועץ המשפטי של המשרד, עו"ד אורי שוורץ, אמר היום בתדרוך לכלי התקשורת, כי בהתאם להגבלות, לא תוכלו לחגוג את ליל הסדר אצל ההורים.

"בני משפחה שלא גרים באותו בית, לא יוכלו לחגוג סדר פסח ביחד", הבהיר היועמ"ש, שהוסיף : "גם אנשים המתגוררים לבד לא יוכלו להצטרף לליל הסדר עם המשפחה".

עו"ד שוורץ הסביר, כי למרות ש"תוקף ההנחיות הוא לשבוע, אני מעריך ששבוע לא יספיק". לדבריו, תחמו פרק זמן "כיוון שהמגבלות על האוכלוסייה הן חסרות תקדים, וחשוב לנו להיות עם יד על הדופק כל שבעה ימים".

אברך אחד הסביר היום בשיחה ל'כיכר השבת': "אני לא מדבר על הקושי הכלכלי שכרוך בלעשות ליל סדר עצמאי - שהוא מועט לעומת הקושי הנפשי והפיזי; אלא כבן הסמוך על שולחן אביו עוד מימי הישיבה, עריכת סדר באופן עצמאי ומצומצם כבני זוג בלבד, כרוכה בשינוי הרגלים עצום: לזנוח את מסורת בית אבא, את השולחן הערוך, המפואר והעמוס בבני משפחה רבים, ובמסורת הייחודית רק למשפחתך".

"מלבד זאת צריך לזכור", הוא מוסיף, "שבני זוג ללא ילדים המעוניינים לעשות סדר בביתם, ייאלצו להתחיל מאפס: מרכישת הכלים המיוחדים לפסח ועד ניקיון יסודי שמתאים לשהות בבית בכל ימי החג".

היבט נוסף מציין בעל משפחה, שהגדיר את ההנחיה כ"בלתי סבירה": "דווקא בתקופה זו, שאשתי תקבל משכורת חלקית כדמי אבטלה, אחרי שהוציאו אותה לחל"ת (חופשה ללא תשלום), ההחלטה החדשה תגרור תוספת הוצאות בסדר גודל של אלפי שקלים".

"אבל לא מדובר רק בעלויות המזון לחג ולליל הסדר, אלא גם, ובעיקר, בהוצאות משמעותיות עבור כלים, מוצרי חשמל וכו', שעד כה לא היו מיוחדים לפסח, בשל העובדה שעשינו את הסדר את ההורים".

אברך שהתחתן בשנה האחרונה מביע חשש אחר: "עד כה היינו 'סמוכים על שולחן אביהם', וכעת, גם לעשות לבד ליל הסדר לבד בבית, בלי האווירה המשפחתית, בלי 'הבן שואל', ובלי שיהיה מי שישאל את ארבע הקושיות?".

"כך או אחרת, כלל לא ברור האם וכיצד יוכלו לאכוף את ההנחיה. מלבד מניעת ההתניידות בדרכים, האם יבדקו במהלך החג בבתים האם יש בהם אורחים, או שמא מדובר רק באלו שגרים באותו בית?", הוא תמה לסיום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר