ל'מחלקת הקורונה'

החרם נשבר? האדמו"ר מצאנז לקח כסף מהקרן לידידות

בית החולים לניאדו, קיבלה תרומה משמעותית מהקרן לידידות - ככל הנראה בהסכמת האדמו"ר מצאנז. בעבר, יצאו גדולי ישראל נגד הקרן - אך כעת הכסף יסייע למאבק בקורונה (ארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: משה גולדשטיין)

בבית החולים החרדי 'לניאדו' הנמצא בנשיאותו של הרבי מצאנז, רכשו השבוע שישה מוניטורים ושבע מכונות הנשמה למחלקת הקורונה החדשה. את הכסף הם קיבלו מ'הקרן לידידות', ככל הנראה באישורו של הרבי.

בעקבות התפשטות הקורונה, הקרן לידידות החליטה לתרום שני מיליון דולר לרכישת עשרות מכשירי הנשמה וציוד מציל חיים ל-15 בתי חולים בפריפריה ולמד"א. הקרן התמקדה בבתי חולים בפריפריה שנהנים פחות מתרומות בשוטף ונמצאים בסיכון מוגבר לקריסה במקרה של עומס מטופלים.

בין בתי החולים להם נתרם הכסף, נמצא גם בית החולים לניאדו המשתייך לחסידות צאנז, וכל צעד בו נעשה בהתייעצות האדמו"ר.

בכיר בחסידות, אומר ל'כיכר השבת': "אני לא יודע, אם האדמו"ר היה שותף להחלטה, אבל לא מסתבר שבהחלטה כזו גדולה ומורכבת לא ישתפו את הרבי, שבאופן רגיל מעורב בהחלטות פחות 'חשובות' של בית החולים. בוודאי שהנהלת בית החולים לא הייתה לוקחת כסף מקרן שגדולי ישראל יצאו נגדה בעבר".

האדמו"ר מצאנז בריקוד (צילום: א.פ)

ראש העיר, מרים פיירברג-איכר אמרה על כך: "אני מודה לתורמים לקרן הידידות ולתורמים פרטיים שנענו לבקשתי לסיוע חירום לבית החולים 'לניאדו'. הקרן לידידות שיחיאל אקשטיין ז"ל ייסד, היה חבר אישי שלי ופעל רבות למען העיר נתניה, בין היתר בהקמת בית ידידות לבני העדה האתיופית, הקמת מכון MRI בבית החולים 'לניאדו' ותרומות רבות לנזקקים. אני רוצה להודות לצוותים הרפואיים המתמודדים יום יום, שעה שעה, במסירות יוצאת דופן בכדי לטפל בחולים".

נשיאת הקרן לידידות, יעל אקשטיין אמרה על התרומה: "ישראל מתמודדת עם מצב חירום כמותו לא ידעה וכולנו מחויבים להתגייס ולסייע לצוותים רפואיים שנמצאים בחזית המאבק. זהו צו השעה ואנו מחויבים לעשות מעל ומעבר כדי לסייע בכל דרך. אנו יוצאים בקריאה לכל ידידינו ברחבי העולם להצטרף ולתרום למאמץ בכל דרך שיוכלו וגאים לדווח על התגייסותם המרשימה למרות שהקורונה מהווה איום גם עליהם ועל קהילתם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר