פרסום ראשון

בערב ראש חודש: המקומות הקדושים נסגרו הרמטית ופונו

אם בימים כתיקונם, בערב ראש חודש מלאים הכותל המערבי והמקומות הקדושים ברבבות מתפללים, עכשיו, לאור המצב, הוחלט על סגירה הרמטית ועל פינוי מיידי • "זהו יום עצוב, אך חשוב" (אקטואליה)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הכותל, השבוע (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת ו'המקומות הקדושים')

החלטה דרמטית, כחלק מצעדי המנע נגד נגיף הקורונה המשתולל בישראל: אחרי סגירת בתי הכנסת, הוחלט הערב (רביעי) גם על סגירת המערה הפנימית של הכותל המערבי ושאר המקומות הקדושים.

ההחלטה מגיעה בערב ראש חודש ניסן, כאשר בימים כתיקונם - מקומות אלו עמוסים ברבבות מתפללים הנושאים את צקון לחשם, לפני בוראם.

כעת, מתחילה משטרת ישראל לסגור את המקומות באופן הרמטי, ולפנות את כל המתפללים הנמצאים כעת במקום. מנכ"ל המקומות הקדושים, ר' יוסי שוינגר מסביר ל'כיכר השבת': "אין ברירה".

לאור התקנות החדשות שפורסמו ולאחר התייעצות עם כל הגורמים הנגועים בדבר ובעיקר משטרת ישראל והמינהל האזרחי; הוחלט על סגירה הרמטית של כל האתרים הקדושים בישראל.

איש מירון, דוד חזן, נפרד מציון הרשב"י

בדקות אלו מפנה המשטרה בכוחות מתוגברים את המתפללים והמתפללות בקבר הרשב"י שאמור להיסגר הרמטית, כמו גם קבר רחל ומערת המכפלה, כאשר לא תתאפשר גישה לאתרים עצמם.

בשיחה עם 'כיכר השבת', אומר הרב יוסף שוינגר, מנכ"ל המקומות הקדושים: "יש מגפה בעם ישראל, זה לא הזמן להיות אמיץ או גיבור ולנסות להגיע בכוח תוך חירוף נפש להגיע למקומות שיש בהם חשש להדבקה. בלב כבד ושבור התקבלה ההחלטה".

סגירת קבר הרשב"י, הערב צילום: Brekman'S VIP

יצוין כי עד עכשיו, ההגבלה בכותל המערבי הייתה שלא להיקהל יותר מעשרה אנשים בתוך מתחם מגודר, ובקבר רחל וציון הרשב"י, אסרו על כניסת יותר מעשרה למקום.

כעת, הוחלט על סגירת קברי הצדיקים, ובכותל המערבי יטילו הגבלה נוספת על מספר המגיעים למקום - כאשר המערה הפנימית תיסגר לחלוטין.

יוסי שווינגר באולפן 'כיכר' על הקורונה והילולת הרשב"י

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר