תיעוד עצוב

דלתות בתי כנסת בפתח תקווה - רותכו • צפו

בשכונת גני הדר בפתח תקווה רותכו הערב (רביעי) דלתות בתי הכנסת של הציבור החרדי ועליהם תלתה העירייה שלטי אזהרה: "המקום סגור, אין כניסה למבנה, העבריין ייענש בחומרה" (ארץ)

(צילום: באדיבות המצלם)

בשכונת גני הדר בפתח תקווה רותכו הערב (רביעי) דלתות בתי הכנסת של הציבור החרדי ועליהם תלתה העירייה שלטי אזהרה, זאת כחלק ממימוש התקנות החדשות של משרד הבריאות, האוסרות קיום מנייני תפילות בבתי הכנסת, בניסיון לבלום את התפשטות נגיף ה'קורונה'.

בתיעוד שהגיע לידי 'כיכר השבת' נראים עובדי העירייה כשהם מרתכים את דלתות בית הכנסת "אוהל אברהם" בשכונה, ונועלים את הדלתות בשרשרת ברזל ומנעולים.

ריתוך הדלתות, הערב
בית הכנסת 'אהל אברהם' על מסגר ובריח, הערב

בנוסף, תלתה העיירה שלטי אזהרה על מבנים רבים בשכונה של הציבור החרדי, עליהם נכתב: "המקום סגור, אין כניסה למבנה, העבריין ייענש בחומרה".

בין היתר נתלו שלטים על בתי הכנסת והחיידרים 'שירת התורה', 'פרי מגדים' ו'כלל חסידי' ועל בית הספר בית יעקב. לעומת זאת, מספרים התושבים, נכון לשעה זו, שלטים דומים לא נתלו בבתי כנסת שאינם של הציבור החרדי.

בתוך כך, בבית הכנסת 'חברון' בשכונה, פרסמו הבוקר הגבאים הודעה על סגירת בית הכנסת. "אין להיכנס לכל שטח המתחם בכל שעה ללא יוצא מן הכלל!", נכתב במודעה, "ההוראה הינה חד משמעית".

הודעת גבאי ביהכ"נ 'חברון'

בנוסף, הודיעו הגבאים כי "אברך הלומד בכולל בבית הכנסת נמצא חולה (כל האנשים הרלוונטיים אליו קיבלו הוראות ממשרד הבריאות), לכך יש סכנה להכנס למבנה".

שלט האזהרה בבית הכנסת חברון
ריתוך הדלתות, הערב

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר