מפחיד

תיעוד בלעדי: גורל הגר"א על נגיף הקורונה

הגאון רבי בנימין אלישיב בנו של מרן פוסק הדור הגרי"ש אלישיב, ערך את גורל הגר"א בעקבות החשש בציבור מפני נגיף הקורונה • התוצאה: "בארץ ישראל זה יגמר מהר" (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

יחידים בעיר מוסמכים ויודעים לערוך את גורל הגר"א, אחד מהם הוא הגאון רבי בנימין אלישיב בנו של מרן פוסק הדור הגרי"ש אלישיב זצ"ל וחתנו של מרן הגרמ"י לפקוביץ זצ"ל.

כעת בשל התפשטות נגיף הקורונה בריכוזים החרדים בארץ ובחו"ל, נאות הגר"ב לבקשתו של אחד מתומכי עולם התורה בחו"ל, לבצע את גורל הגר"א, לאחר שביקש את הכרעתו האם לעלות לארץ ישראל בשל התפשטות המגיפה.

בתיעוד בלעדי המתפרסם ב'כיכר השבת' נראה הגר"ב אלישיב מסביר מה הוביל אותו לבצע את הגורל הגר"א: "היות והציבור מבוהל מאוד ממגיפת הקורונה, נאלצתי שוב לעשות גורל הגר"א ויצא הפסוק בתחילת ספר דברים".

"רְאֵה נָתַתִּי לִפְנֵיכֶם אֶת הָאָרֶץ בֹּאוּ וּרְשׁוּ אֶת הָאָרֶץ אֲשֶׁר נִשְׁבַּע ה' לַאֲבֹתֵיכֶם לְאַבְרָהָם לְיִצְחָק וּלְיַעֲקֹב לָתֵת לָהֶם וּלְזַרְעָם אַחֲרֵיהֶם".

הרב אלישיב: "יש כאן סימן שבארץ ישראל זה יגמר מהר. קרובים לגאולה שלמה על ידי תשובה ומעשים טובים. אין מה לפחד. כולם יכולים להיות רגועים בעזרת ה' ניגאל בקרוב".

הגר"ב הוסיף: "בואו ורשו את הארץ יש כאן רמז כל הגאולה. זה המקום הכי בטוח ובעזרת ה' ניפטר מזה מהר. כולם יבואו לארץ ועל ידי תשובה ומעשים טובים תבוא הגאולה".

"הציבור צריך להיות זהיר ושלמור על הכללים ובקרוב זה ייגמר. גם אלה מחוץ לארץ שעוזרים לארץ ישראל יש להם דין כמו שהם בארץ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר