אחרי שנת פלונטר

יקימו ממשלת אחדות: נתניהו וגנץ ייפגשו

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ויו"ר 'חוסן לישראל, בני גנץ, ייפגשו במהלך הערב בניסיון להתקדם לקראת הקמת ממשלת אחדות • עריקה ראשונה בסיעה של גנץ • כל הפרטים (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
גנץ ונתניהו (צילום ארכיון: דוברות הכנסת)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ויו"ר חוסן לישראל, בני גנץ, ייפגשו הערב במסגרת הניסיון להקמת ממשלת אחדות, לראשונה מאז החלטת גנץ על פירוק כחול לבן. על פי הדיווח ב"חוסן לישראל" ידרשו מנתניהו לא למנות את אדלשטיין ליו"ר הכנסת. הפגישה תתקיים במעון ראש הממשלה בבלפור.

שתי המפלגות צפויות לאחר החתימה לקדם הצעת חוק שתאפשר לתניהו להמשיך לכהן בממשלה בזמן שמתנהל נגדו משפט, גם לאחר שראשות הממשלה תעבור לבני גנץ ונתניהו ישמש כשר בכיר.

בינתיים, הרוחות בחוסן לישראל, ובסוף השבוע נרשם מרד ראשון במהלכיו של בני גנץ, מתוך מפלגתו. חברת הכנסת רדיר מריח מ"חוסן לישראל" הודיעה ביום שישי על התנגדותה לישיבה משותפת בממשלה עם בנימין נתניהו.

"מנהיגות עם יושרה נמדדת בעתות משבר. מנהיג לא בוגד בעקרונותיו ובציבור בוחריו. באתי לפוליטיקה כדי להחליף את ממשלת הגזענות, השיסוי וממשלת חוק הלאום, ולא כדי להיות שותפה לה! אני לא אשב יום אחד תחת המושחת מבלפור", כתבה בפייסבוק.

יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד המשיך גם היום (שבת) לתקוף את שותפו לשעבר בני גנץ. באולפן חדשות 12 אמר לפיד: "אני מאוכזב כי הבטחנו אחד לשני שלא נשב תחת נאשם, שלא נשב עם הקיצוניים, שנקים ועדת חקירה לצוללות, ופתאום הם זנחו הכל. התומכים במהלך חושבים שזו ממשלת אחדות, הם לא מבינים שאם מישהו נכנס עם 14 מנדטים, אחדות זה לא. משברים הם לא סימן לוותר על מה שאתה מאמין בו. אני חושב שמשבר הקורונה לא מנוהל נכון ברמה הבריאותית והכלכלית. צריך שמישהו יבוא וייתן פתרונות אחרים דרך הכנסת. נתניהו ניסה להכניס את כולם לממשלה כדי שאף אחד לא יציע פתרון אחר".

בסוף השבוע פורסמו פרטים נוספים על ההסכם הקואליציוני שיחתם ככה"נ בימים הקרובים. הממשלה תוגדר בחצי השנה הקרובה – ממשלת חירום שעוסקת רק בהשפעות כלכליות וחברתיות של משבר קורונה. כמו כן תהיה רוטציה בין גנץ לגבי אשכנזי על תיקי ביטחון וחוץ.

לאחר הרוטציה עם נתניהו, ייכנס גנץ לראשות הממשלה ואילו אשכנזי יתמנה לשר הביטחון. בד בבד, העימות על תיק המשפטים נמשך. בכחול לבן מעוניינים לשבת את אבי ניסנקורן כשר המשפטים הבא. בליכוד מעדיפים את חבר הכנסת חילי טרופר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר