אין חשש

לאחר הספקולציות: הקורונה לא מדביקה דרך האוויר

ארגון הבריאות העולמי דיווח, כי לאחר כמה בדיקות, התברר כי נגיף הקורונה לא מדבק כלל דרך האוויר. איך כן הקורונה מדבקת? דרך הרוק, נזלת ממרחק של מטר בין האנשים (עדכון)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90)

לאחר כל הספקולציות שעלו בשבעות האחרונים, האם הקורונה מדבקת דרך האוויר, ארגון הבריאות העולמי מכריע; נגיף קורונה לא מדביק דרך האוויר.

לפי האתר של הארגון, למרות כל השמועות שרצו ברחבי הרשת, אין דבר כזה להידבק ב'קורונה', דרך האוויר. כלומר, במידה ועבר חולה בנגיף ברחוב, הווירוס לא מסתובב באוויר במשך שעות, אלא הוא מתכלה.

לפי אנשי הארגון, ההידבקות עוברת דרך הנזלת של הבן אדם או מרסיסי הרוק שלו, שמועברים בצורה כלשהי לבן אדם.

ההידבקות דרך רסיסי הרוק, אמורה לעבור רק במרחק של מטר אחד בלבד, אך הם לא נשארים באוויר - בגלל הכובד של אותן הטיפות שהופרשו על ידי האדם שנדבק.

לדבריהם, רסיסי או טיפות הרוק צונחות למטה, ולכן אין כל בעיה לחלוף במקום בו עבר חולה בנגיף.

כזכור, בשבוע שעבר, חשפה ד"ר מריה וואן קרקהוב, ראש היחידה למחלות מתפתחות בארגון הבריאות העולמי, במסיבת עיתונאים וירטואלית שערכה כי הנגיף יכול לשרוד בתנאים מסוימים אפילו באוויר.

הרופאים, אותם ציטטה קרקהוב טענו כי הצליחו לוודא כי במקרים מסוימים של לחות וגירוי של השיעול של החולה ישנה אפשרות שהחלקיקים ישרדו זמן רב באוויר.

חוקרים רבים ברחבי העולם בודקים וחוקרים את הנגיף בניסיון להבין היכן הוא מסוגל או אינו מסוגל לשרוד והאם הבדלי לחות וטמפרטורה משפיעה עליו וכיצד הוא מגיב למשטחים שונים. המחקר מראה כי הנגיף שורד עד 4 שעות על נחושת, עד 24 שעות על קרטון ועד שלושה ימים על פלסטיק ופלדה מה שאומר שניתן להידבק ממנו במגע במשטח מזוהם.

ולדר: 'לא למדנו לקח מהשואה?' (צילום: כיכר השבת)

המחקר בנגיף עצמו מסכן את החוקרים עצמם ולכן כחלק מהמאבק בנגיף והשמירה על צוותי הרפואה הנמצאים בחזיתו, ארגון הבריאות העולמי ממליץ כי צוותי רפואה ברחבי העולם ישתמשו במסכות מסוג N95 שכן הן מסננות 95% מכל הנוזלים וחלקיקים הנישאים באוויר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר