חמץ? לאסלה!

בגלל ה'קורונה': רבנים בניו יורק אסרו לערוך שריפות חמץ

השנה לא יאושרו בניו יורק ביצוע שריפות חמץ פומביות בשל התפרצות נגיף הקורונה. פוסקי ניו יורק הורו ליהודי הסביבה לבצע את ביעור החמץ באמצעות שטיפתו באסלה (עדכונים)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
שריפת חמץ, ארכיון (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

בעקבות נגיף הקורונה, גדולי הפוסקים בניו יורק, ניו ג'רזי ומדינות נוספות הורו כי השנה אין לבצע שריפת חמץ בערב חג הפסח כמידי שנה.

הרבנים הבהירו כי השנה לא ניתן יהיה לערוך שריפות חמץ פומביות, כאשר גם שריפות חמץ קטנות לא יתאפשרו.

"מה יהיה עם ליל הסדר?"; כך הרגיע מושל ניו יורק (צילום: מתוך הטוויטר של מושל ניו יורק אנדרו קואומו)

הרבנים בראשות הגאון הרב דוד פיינשטיין והגאון רבי שמואל קמינצקי הורו לבצע את ביעור החמץ באמצעות פירור החמץ לחתיכות קטנות של פחות מכזית ושטיפתו באסלת השירותים.

בניו יורק ישנם המוני יהודים שחלו בנגיף, מתוכם עשרות כבר נפטרו, והקהילה היהודית איבדה לא מעט מבניה בהתפרצות הנגיף הקטלני.

אמש (ראשון) ערך מושל ניו יורק אנדרו קואומו מסיבת עיתונאים בה עדכן על דרכי הפעולה של הממשל כנגד נגיף הקורונה, במהלכה אמר כי על משפחות להימנע מקיום ארוחות משפחתיות עם כל הקרובים, ולקיימם בהשתתפות המשפחה המצומצמת בלבד.

במהלך התדרוך, נשאל המושל, מה הוא יכול לענות לדואגים מהאיסור להתקבץ כל המשפחה המורחבת יחד בליל הסדר. "דיברת מקודם על ארוחות משפחתיות", אמרה אחת עיתונאיות, "ההנחיות האלו משפיעות ישירות על חג הפסח. מה שאומר שאנשים לא יכולים לקיים 'ליל הסדר' עם המשפחה. איזו עצה אתה יכול לתת לאנשים שלא יכולים ללכת לליל הסדר למשפחות המורחבות שלהם?".

"זה קשה". ענה קואומו ברכות. "אבל מהצד השני אני אומר, תסתכלו מה קרה בניו ראשל. הכינוסים שהביאו אנשים יחד, היו כינוסים דתיים שקיבצו מאות אנשים יחד, שזה דבר נפלא. אבל זה גרם להרבה אנשים להיות חולים. התקבצות יחד - זה האויב שלנו כרגע. אז צריך להתפלל בצורה שתתאפשר, אבל התאגדות יחד פשוט אינה רעיון טוב".

"דרך אגב", סיים המושל בבשורה אופטימית יותר, "חולה מספר אפס בניו ראשל, שהיה חולה כבר הרבה זמן, השתחרר היום מבית החולים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר