אאא

בימים טרופים אלו, כשאנו מוקפים (שלא לומר, מותקפים) בחדשות מפחידות שסובבות אותנו מכל כיוון ורבים מאיתנו נמצאים בהסגר בבתים, חשוב יותר מתמיד ליצור לנו חלל בטוח ורגוע ככל הניתן. המטרה: להפוך את הבית לנווה מדבר, לא משנה אם אתם נמצאים בו 24/7 או שאתם מעניקים שירותי בריאות ועובדים ללא לאות מסביב לשעון.

כדי להרגיע את הבית שלכם, התחילו לעורר את כל החושים - מגע, ריח וקול. לאחר מכן, שקלו להגביל את פרק הזמן שאתם משקיעים בהתעדכנות במדיה מדי יום, תוך התמקדות רבה יותר בקשר עם המשפחה והחברים. להלן 5 מהלכים קטנים שיובילו לבית רגוע יותר, החל מעכשיו:

הגדירו את הפסקול

ערכו רשימה של קטעי מוזיקה שמצליחים להרים לכם את מצב הרוח וקבעו אותם כ"פס הקול" של הבית שלכם. שמרו את הדיסק בתוך מערכת הסטריאו שלכם או הרכיבו פלייליסט שיהיה מוכן להפעלה במחשב ובכל פעם שאתם רוצים להירגע או חוזרים הביתה ממשמרת ארוכה, הפעילו את השירים האהובים עליכם (אחרי שטיפת ידיים, כמובן).

בחרו ניחוח שעושה לכם טוב

מכירים את החנויות המסוימות הללו שיש בהן ניחוח מסוים שנדמה שתמיד זורם באוויר, אז מדוע לא לבחור אחד לבית שלכם? לכו על ריח מרגיע, כמו לבנדר או קוקוס. אתם יכולים להשתמש במפיץ ריח אלקטרוני או במבער קטורת אם יש לכם כזה, או פשוט לפזר תרסיס ריח בבית לעתים תכופות.

אפשרות נוספת: בחרו ניחוח נוסטלגי שמעלה בכם זיכרונות חמים. עוגיות טריות, מישהו?

התמקדו במשטחים רכים

כדי להפוך את כל הבית לחמים ונעים, שימו דגש על השמיכות והכריות. התחילו עם האזורים שבהם אתם מבלים הכי הרבה זמן, בין אם זו הספה בסלון, המיטה או אזור המשרד המאולתר, חפשו בארון או בארגז המצעים שמיכות רזרביות שלא הוצאתם מזה זמן ופרשו אותן לרווחה.

רככו גם את התאורה

תאורת תקרה כבדה יכולה להרוס את האווירה הנינוחה בכל בית. אם יש לכם את האפשרות, כבן את הנורות שמעל ראשכם והדליקו מנורות רצפה ושולחן מוצלות.

קבעו זמן נטול מסכים

אולי אחרי 9 בערב, או למשך שעתיים לאחר הארוחה, קבעו זמן מסוים שבו כל דרי הבית יוציאו את עיניהם מהצגים. נכון, עכשיו קשה במיוחד להישאר "מאחור" אפילו במשך זמן קצר, אבל כדאי שתשכילו לקחת ברייק מהמכשירים האלקטרוניים שלכם ותתנו לעצמכם הזדמנות להתנתק קמעה.

מה ניתן לעשות במקום לגלול במשך שעות? לחבר פאזל, לקרוא, לצייר, לנסות לעשות מדיטציה או לפטפט עם המשפחה והמכרים שלא ראיתם כבר כמה שבועות.