"אנשים רשעים"

הפיצו שבכיר מעזר מציון, שחלה בקורונה, היה בבתי חולים - והלחיצו חולי סרטן

שמועה שהופצה ברשתות החברתיות, כביכול מנהל המחלקה לתמיכה בחולי סרטן ב'עזר מציון' שהה ליד חולים שכאלה לאחר שנדבק בקורונה, הבהילה אותם - בשל מצבם הרגיש (בארץ)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
חולים, בקייטנה של 'עזר מציון'. אילוסטרציה בלבד (צילום: שרון קרפ)

מנהל המחלקה לתמיכה בחולי סרטן בארגון ב'עזר מציון' אובחן היום (שני) כחולה בנגיף הקורונה, ובעוד הוא שוהה בבידוד ביתי, כשמצבו טוב, הוא נאלץ להתמודד עם גל שמועות כוזבות.

בהודעה ש'רצה' ברשתות החברתיות דווח כביכול שעד לאחרונה הסתובב הבכיר מ'עזר מציון' במחלקות הפנימיות בבתי החולים ושהה לצד מאות חולי סרטן.

"מידע" זה, שהינו שגוי מעיקרו, גרם לבהלה ולפאניקה רבה בקרב משפחות רבות שיקיריהם חולים בסרטן, וממילא רגישים לכל וירוס קטן משום שהמערכת החיסונית שלהם חלשה מאוד.

בארגון עזר מציון מאשרים, בשיחה ל'כיכר השבת', כי מנהל המחלקה למיכה בחולי סרטן "אכן קיבל היום תשובה חיובית", אך חשוב להם מאוד להדגיש: "מתוך זהירות, רגישות ואחריות כלפי החולים האונקולוגיים ומשפחותיהם, שלהם הוא מסייע, הוא לא ביקר בבתי החולים ולא בא במגע עם איש מהם".

יו"ר הארגון, חנניה צ'ולק, בראיון. ארכיון (ניהול אולפן: יוחנן בלייך)

מתברר, כי הוא החל לשמור מרחק מבתי החולים השונים כבר מתאריך 03.03 - לפני יותר משלושה שבועות וחצי - כך שאין מה לדאוג. כעת כאמור הוא חש בטוב, בביתו.

בשיחה עם 'כיכר השבת' אומר הבכיר שהנגיף התגלה בגופו: "הפייק-ניוז שהופץ ברשת, שכביכול באתי במגע עם חולי סרטן, הוא פשוט מעשה של אנשים רשעים. הפרסום השקרי הזה סתם גרם לעוגמת נפש לחולים רבים".

כעת שוקלים בארגון עזר מציון להגיש תלונה במשטרה על הפצת מידע כוזב ברשת - עבירה בה משטרת ישראל מטפלת לאחרונה בחומרה רבה, בשל המצב החברתי הרגיש בתקופה זו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר