החמרת המגבלות

לראשונה בהיסטוריה: ממשלת ישראל אוסרת תפילה במניין

בצעד חסר תקדים ובניסיון למנוע את המשך התפשטות נגיף הקורונה בישראל, ראש הממשלה בנימין נתניהו נאלץ לקחת החלטה כואבת ולהודיע על האיסור להתפלל במניין, גם במרחב הציבורי (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב (שני) על מגבלות חדשות שיחולו החל מהערב. ברכז ההגבלות: איסור לצאת מהבית להתפלל במניין, גם תחת כיפת השמיים. כמו כן, חתונות יתקיימו ללא קהל.

במהלך מסיבת עיתונאים בירושלים, העביר נתניהו את המגבלות החדשות והודיע: "במסגרת המאבק שלנו בקורונה - נכנס הערב שוב את הממשלה. הקו המנחה אותי הוא החמרת הגבלות התנועה והרחבת הטבות הכלכלה. אנו מוסרים למשפחות הנפטרים את מלוא תנחומינו. מבקש להודות לצוותים הרפואיים החיוניים הנפלאים שלנו".

קראו עוד: רוצחים, כנסו לבתים; למה אנו מחכים? // ישי כהן

ראש הממשלה מתח ביקורת על התנהלות הקיצונים ואמר: "רוב הגדול ממושמע, אבל המיעוט שלא נשמע מסכן את עצמו ואת הרוב גם יחד. זו הפקרות ממדרגה ראשונה. לכן הנחיתי את כוחות הביטחון לערוך מבצע אכיפה מוגבר היכן שיש הפרות כאלו ואירועים שמסכנים את החיים של כולנו. הכוחות מתחילים לעשות זאת עכשיו".

פרופ' מור יוסף באולפן: ישראל בדרך לאסון?

נתניהו הדגיש: "אנחנו נמנע מגורמים קיצוניים לפגוע בבריאות הכלל. נבוא חשבון עם מי שתוקף את הכוחות שמבקשים למלא שליחות למען כולנו.

"בהנחיות לציבור", הודיע נתניהו: "נצמצם עוד יותר את ההנחיות. לא תהיה התקהלות של יותר מ-2 אנשים שאינם מאותה משפחה גרעינית. נאסרות תפילות במרחב הפתוח".

כמו כן "חופה וקידושין- בלי אורחים ובלי מוזמנים אלא רק משפחה גרעינית. יוצא דופן - הלויות ובריתות, כל זה בשטח פתוח תוך שמירה על מרחק דרוש של לפחות 2 מ' מאדם לאדם".

באשר לחג הפסח, אמר נתניהו: "אני מבקש לקיים את ליל הסדר רק במסגרת המשפחה הגרעינית. ליל הסדר השנה ייזכר כ'סדר בסגר'".

ברבנות הראשית ביקשו להבהיר: "הנחיות הממשלה הנוגעות לענייני דת שיצאו הערב נעשים לאחר תיאום מול הרבנים הראשים מצד כל גורמי המקצוע במשרד הבריאות ובמועצה לבטחון לאומי, מחר אי"ה יוציאו הרבנים הראשיים הנחיות מפורטות המתייחסות לכל ההשלכות ההלכתיות הנובעות מהחלטות ההמשלה כאמור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר