בהוראת רבותיו

מדהים: גזר את הזקן בדמעות - למען החולים

לאחר שנודע לו כי הזקן שלו פוגם ביעילות המסכה. החליט פרופסור אליהו סורקין, לאחר התייעצות עם רבותיו, לקצוץ את זקנו, צעד משמעותי לחב"דניק. סורקין ל'כיכר': "גזרתי עם דמעות" (ארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
פרופ' סורקין, לפני ואחרי (צילום: באדיבות המצלם)

מעשה הירואי: לאחר שקיבל היתר משלושת הרבנים של חב"ד, פרופ' אליהו סורקין, רופאו של מרן הגראי"ל שטיינמן, מ'מעייני הישועה', המטפל בחולי 'קורונה', נגע לראשונה בזקנו - וגילח אותו, כדי שיוכל לטפל טוב יותר בחולים.

בנו יונתן סורקין, מספר ל'כיכר השבת': "אבא שלי בגיל 72, כיום הוא משמש כמנהל מחלקת טיפול נמרץ במעייני הישועה, וגם את מחלקת חולי הקורונה המונה לעת עתה שישים חולים".

"הבעיה הייתה שהזקן שלו, הפריע לו לטפל בחולים, הוא הלך לשאול את שלושת הפוסקים הגדולים בחב"ד, הגאונים; הרב ירוסלבסקי, הרב גולכובסקי והרב בלינוב. שלושתם אישרו לו לגזוז את זקנו, כדי להתאים את מסכת המיגון, בגלל ההידבקות הגבוהה בווירוס הקורונה, וכדי להגן על החולים האחרים במחלקה "הרגילה".

הפרופ' מספר על הגראי"ל - קבלת ההחלטות על הטיפול ועל כך שלעתים הוא פשוט צריך לעמוד מהצד ולא לקלקל • צפו

"אתה צורך להבין", אומר נרגשות סורקין, "בשביל אבא שלי מדובר בנקיטת צעד של מסירות נפש חסידית של ממש, אבא שלי לוקח על עצמו אחריות אישית על גורל של עשרות יהודים, במקביל בטיפול רפואי מהסוג שרק אבא שלי יודע לתת, את מי שמכיר יודע".

"מברך את אבא שלי שיאריך ימים על ממלכתו, מתוך שמחה והרחבה ובריאות בגשמיות ורוחניות וירפא את חולי ישראל, יקבל איתם את משיח צדקנו, ויתקיים בו הייעוד שלעתיד לבוא יצטרכו רופאים כדי לקבוע לאנשים שהם בריאים ולא ההיפך. ושבאותו פרק הזמן, ואף פחות מכך שהזקן נאלץ להיגזז, כך יצמח חזרה בתפארה".

"כאן המקום לציין", מוסיף סורקין הבן, "שמעבר לים בבית חולים בפריז, דוד שלי אחיו של אבא, מארק סורקין, מנהל גם הוא מחלקת טיפול נמרץ כללי ומטפל אף הוא בחולי קורונה, ואליו גם אני שולח את איחולי וברכותי".

פרופ' אליהו סורקין, אומר ל'כיכר השבת': "גזרתי את הזקן בדמעות, היה לי מאוד קשה לעשות את זה, אך הבריאות של החולים והצלת החולים - הייתה מעל הכל בהחלטה שלי כמובן שהכל בהתייעצות עם הרבנים"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר