פרסום ראשון

מכת קורונה בבית הדין הגדול: דיינים ועובדים נדבקו בנגיף

חברי בית הדין הגדול, הגאון רבי מימון נהרי והגאון רבי אליעזר איגרא נדבקו בקורונה • מצבו של הרב נהרי קשה והוא מורדם ומונשם • עובדים נוספים נדבקו בנגיף • דיינים נשלחו לבידוד ביתי (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב אייגרא, בדיקות קורונה והרב נהרי (צילום: חיים גולדברג, יעקב כהן ולע"מ)

המגפה מתפשטת: חברי בית הדין הגדול, הגאון רבי אליעזר איגרא והגאון רבי מימון נהרי דבקו בנגיף הקורונה, כך נודע ל'כיכר השבת. כמו כן עובד נוסף דיווח על הידבקות בנגיף, ולדברי גורם בבית הדין יש עוד עובד עם תסמינים שככל הנראה נדבק גם הוא.

דיינים בכירים בבית הדין הגודל, כך גם עובדים ששהו במחיצת הדיינים והעובד שנדבקו קיבלו בימים האחרונים הודעה להיכנס לבידוד ביתי של שבועיים.

מצבו של הגאון רבי מימון נהרי קשה והוא מורדם ומונשם. לדברי מקורביו, הרב לא סבל ממחלות רקע. מצבו של הגאון רבי אליעזר איגרא - קל, והוא שוהה בביתו. גם רעייתו, הרבנית רוחמה איגרא, נדבקה בנגיף.

קראו עוד: רוצחים, כנסו לבתים; למה אנו מחכים? // ישי כהן

בבית הדין טרם הצליחו לזהות מה מקור ההדבקה. יצוין כי בית הדין הגדול עובד במתכונת חירום ולא מתקיימים דיונים שוטפים.

הציבור נקרא להתפלל לרפואת הרב מימון בן שלמה, הרב אליעזר בן אסתר והרבנית רוחמה בת רחל לאה.

נשיא ביה"ד הגדל, הגר"ד לאו, באולפן כיכר

במסגרת מצב החירום שהוכרז בבית הדין הגדול, נשיא ביה"ד, הגאון רבי דוד לאו, פרסם תקנות מיוחדות. על פי התקנות, הדיינים יטפלו רק במקרים הבאים: בקשות לסעדים זמניים שנועדו לשמר מצב קיים, לרבות צו לעיכוב יציאה מן הארץ וסעד דחוף לעניין שהות ילדים. בקשות לסעד דחוף המנויות בהוראה. בקשות דחופות לפי חוק בתי דין דתיים.

בקשות דחופות לשם מניעת עיגון לפי חוק שיפוט בתי דין רבניים. הליכים לפי חוק למניעת אלימות במשפחה. בקשות דחופות לבירור יהדות כשכבר נקבע מועד קרוב לעריכת הנישואין. סידור גט שכבר נקבע לו מועד ערב כניסתה לתוקף של ההודעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר