למרות ה'קורונה'

בית המדרש בו התרחש פיגוע רצחני - עדיין פתוח

למרות אלפי המתים בארה"ב מנגיף ה'קורונה', בבית מדרשו של האדמו"ר מקאסאן במונסי, בו התרחש בחנוכה פיגוע קשה - מסרבים לסגור ואף מתגאים בכך שהמקום עדיין פתוח (עולם)

שימי שפר | כיכר השבת |
האדמו"ר מקאסאן (צילום: מתוך ערוץ היוטיוב של מושל מדינת ניו יורק)

בעוד נגיף ה'קורונה' ממשיך להתפשט ולגבות קורבנות רבים ברחבי ארה"ב בכלל ובקרב התושבים החרדים בפרט, ישנם אחרים שמתנגדים בחריפות רבה לסגירת בתי המדרש והמקוואות בארה"ב, וחלקם אף יצאו בימים האחרונים לתהלוכת מחאה ברחובות השכונות החרדיות בבורו פארק.

אחד מבתי המדרש אשר ממשיך בפעילות רגילה הוא בית מדרשו של האדמו"ר מקאסאן בשכונת פארשעי שבמונסי, שם התרחש בחג החנוכה האחרון פיגוע קשה על רקע אנטישמי, שבו נרצח אחד החסידים ונפצעו עוד כ-15, בזמן שחגגו את החג בביתו של האדמו"ר שממוקם בסמיכות לבית המדרש.

בהקלטה שהגיעה ל'כיכר השבת' נשמע גורם בכיר בחסידות כשהוא זועם על יתר בתי המדרש שנעלו את שעריהם, וכי לדבריו, רובם, כ-22 בתי מדרש, כלל לא רצו לעשות כך, ורק בגלל אילוץ של הרשויות החליטו בסופו של דבר לסגור את בתי הכנסת והמקוואות.

מעצר הדוקר ממונסי (צילום: מצלמות אבטחה, CRIME STOPPERS)

עוד מוסיף הבכיר בחסידות כי הוא שוחח עם כלל הגורמים, אך הוא אינו מרגיש צורך להסביר את עצמו, ובזמן שהם לא עמדו בלחץ, הוא גאה להמשיך ולהפעיל את בית המדרש.

הבכיר מוסיף ומספר כי הוא שוחח עם בני זוג שלא יצאו מביתם מזה 4 שבועות, ובכל זאת שניהם נדבקו במחלה בגלל שהשתתפו בחתונה משפחתית בחודש שעבר, ולא בגלל שהם השתתפו בתפילות במניין ובאמירת 'אמן יהא שמיה רבא'.

עוד הוא מאשים את חלק מאותם אנשים שסגרו את בתי הכנסיות בכך שהם כלל לא יודעים את חשיבותה של תפילה במניין, וכי הוא עצמו פגש אנשים שלא הלכו לבית הכנסת, אך יצאו לסדר את ענייניהם האישיים, ולדבריו אותם אנשים אינם מתביישים לקרוא לו במילים קשות של 'רוצח' וכו'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר