המגיפה משתוללת

התקווה: תרופות ניסיוניות נגד נגיף הקורונה

האם השילוב בין תרופה נגד מלריה ואנטיביוטיקה שמיועדת לדרכי הנשימה יעזור כנגד הנגיף? יעילות התרופות עדיין נבדקת לצד שימוש בתרופות ניסיוניות נוספות (עדכוני קורונה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)

נגיף הקורונה שגבה את חייהם של עשרות אלפי אנשים בעולם מטריד במיוחד את צוותי הרפואה בשל העובדה שעדיין לא נמצאה לו תרופה יעילה. כעת נבחן השימוש בתרופה נגד מלריה - הידרוכלורוקווין בשילוב עם אנטיביוטיקה שמתאימה לזיהומים בדרכי הנשימה - אזיתרומיצין (זטו, אזניל) ואם השילוב יימצא יעיל יעשו בו שימוש לכל החולים הקשים.

בימים האחרונים רכשה חברת שראל, המבצעת את הרכש עבור בתי החולים הממשלתיים, מאות אלפי יחידות זטו של חברת אוניפארם. כמו כן הודיעה חברת טבע, יצרנית הידרוקסיכלורוקווין אשר תרמה לפני שבועיים יותר מ־6 מיליון טבליות של הידרוקסיכלורוקווין לבית חולים בארה"ב, כי תתרום 2 מיליון טבליות של התרופה לישראל, לבקשת מנכ"ל משרד הבריאות, משה סימן טוב. הטבליות צפויות להגיע לישראל בשבועות הקרובים.

בשל היעדר התרופה והעובדה שיש חולים רבים שנאבקים על חייהם, נעשים ניסיונות רבים בארץ ובעולם בתרופות ניסיונות שונות, שעוד לא אושרו לשימוש, שהרופאים קיוו כי יעשו את הפלא וירפאו את החולים הקשים בנגיף.

רופא יהודי חרדי מארה"ב, ד"ר ולדימיר זלנקו, טיפל לטענתו ב-699 חולי קורונה במצב בינוני בעזרת הידרוקסיכלורוקווין, אבץ, סולפט ו- Z-Pack.

התוצאה הייתה לדבריו: 0 מתים, 0 מונשמים, 4 מאושפזים בלבד. ד"ר זלנקו מסר שהטיפול זול ועולה בסך הכל 20$ לחמישה ימי טיפול. כעת נבחנים הדברים על ידי מערכת הבריאות האמריקאית ובמידה ואכן הטיפול יימצא יעיל הוא כמובן יהפוך לנפוץ.

כרגע כאמור, לא הוכח כי התרופות האלה אכן יעילות במידה מאומתת במאבק בנגיף הקטלני, והמדענים ממשיכים במאמצים כבירים כדי לנסות ולמצוא טיפול/חיסון כנגד הנגיף.

מנהלת המכון למחלות זיהומיות בשיבא, פרופ' גליה רהב, אמרה אמש: "הטיפול בשילוב התרופות לא נתן תוצאות חד־משמעיות בסין ובצרפת, אבל בלית ברירה אנחנו נותנים אותו לחולים שלנו מפני שאין לנו כרגע אלטרנטיבות. יש חולה אחד שמצבו השתפר במקצת אחרי הטיפול. בימים הקרובים נתחיל מחקר משלנו על מנת להעריך את השפעות הטיפול הזה ואחרים על חולי קורונה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר