תמונת מצב

מדאיג: קצב הדבקה מסחרר בעולם הישיבות

בחורים רבים ששהו ליד חבריהם החולים בנגיף הקורונה, מזלזלים בהנחיות ומסתובבים ליד קרובי משפחתם - ובכך מכפילים את מספר הנדבקים בגיף הקורונה הקטלני (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: Aharon Krohn/Flash90)

יום אחר יום אנו מסקרים ב'כיכר השבת' את התפשטות הקורונה בעולם הישיבות. מבדיקת המערכת עולה כי קצב ההדבקה בעולם הישיבות מסחרר - ומכפיל את עצמו כל כמה ימים.

האטת קצב הבדיקות וההמתנה לתוצאות אצל התלמידים, רק מכפילים ומשלשים את קצב ההדבקה למעגלים נוספים במשפחה ובחברים. יצוין כי מרבית ההדבקות כעת, הם מהימים האחרונים של סוף זמן חורף.

בישיבת קרית מלך התגלו שני חולים בנגיף. מדובר בחולים ששהו בחתונת תלמיד הישיבה שהתקיימה בשבוע שעבר במודיעין עילית, שם, דוד החתן אובחן לאחר החתונה כחולה קורונה.

בהיכל הכולל הגדול בית הלל בבני ברק בו לומדים כ-500 אברכים, אובחנו 26 אברכים כנשאים של הנגיף. חלק מהאברכים נמצאים בגיל סיכון.

בישיבת 'תפרח' עלה מספר החולים ל-6. יצוין כי רבים מתלמידי הישיבה ביצעו בדיקות ביממה האחרונה, בדיקות שתוצאותיהן יגיעו רק בימים הקרובים.

תיעוד בלעדי: גורל הגר"א על נגיף הקורונה

'כיכר השבת' שוחח עם מספר תלמידי הישיבה. הדברים שהשמיעו התלמידים העלו תמונה מדאיגה ביותר. בחורים רבים שהו בסביבת חולי קורונה, ושוהים כיום עם משפחתם.

בחורים רבים שלא מגלים תסמינים, מזלזלים בקיום הבדיקות, ולבינתיים מדביקים את בני משפחתם שחלקם נמצאים ברמת סיכון גבוהה.

מעבר לכך, גם בחורים שנאותים לבצע את הבדיקה, נמצאים בבית עם משפחתם, ועד לתוצאות הבדיקה אינם נזהרים מספקי ומדביקים את חלק ממשפחתם. מדובר בתופעה שתוצאותיה עוד עלולים להתברר כחמורים.

בישיבת נתיבות חכמה ישנם שישה חולים. בישיבת בית מדרש עליון אובחן חולה רביעי בנגיף, ובישיבת תורה בתפארתה עלה מספר החולים ל-5.

מלבד אלו, בישיבת בית מתתיהו ישנם שני חולים. בפוניבז' (מחבלים) 4. בעטרת שלמה עלה ל-2. בית מאיר: 2 ובישיבת מאירת שמועה יש חולה אחד בנגיף הקורונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר