הקורונה: 'מאוחדת' – עושים לכם סדר!

התפרצות נגיף הקורונה מציבה בפנינו אתגרים גדולים ומורכבים, 'מאוחדת' מוכיחה, שלצד שירות רפואי מתקדם מחד מקצועי ואישי מאידך , היא ניצבת לצידה של חיי הקהילה והמשפחה בציבור החרדי בכל הרבדים (חדשות רפואה)

סגן מנהל מחוז מרכז במאוחדת הרב משה כהן (צילום: יח"צ)

למרות הקורונה, מאוחדת הפיצה גם השנה חוברת עם רשימת התרופות לפסח ב-150 אלף עותקים בכל ריכוזי הציבור החרדי # בעקבות ריבוי השאלות ההלכתיות, הועמק שיתוף הפעולה בין מאוחדת לבין מוקד ה.ר.ב. ותוגבר קו הייעוץ ההלכתי בשיתוף מומחי מאוחדת # שיתוף פעולה בין מאוחדת לבין קו הילדים של ארגון "אנחנו וצאצאינו" מסייע להעביר את המסר לילדים באמצעות טיפים לשמירה על הבריאות # ורגע לפני ליל הסדר, ד"ר רוני פרבר מנהל תחום בריאות הציבור והילד במאוחדת עושה לכם סדר ועונה על השאלות הנפוצות הנוגעות לקורונה בהם נתקלים נציגי מאוחדת יום יום

בימים אלו כאשר כולם מצויים בבית מדובר באתגר גדול במיוחד להורים לילדים, כשהם נאלצים למצוא להם עיסוקים לאורך שעות היום מבלי היכולת לצאת לגינות הציבוריות. לאור זאת פורחת עד מאד פעילות הקווים הטלפוניים הייעודים לציבור החרדי, בהם אף מועברים שיעורי תורה ושיעורים מהמלמדים והמורים במטרה להנעים את זמנם של התלמידים.

מאוחדת חברה לארגון 'אנחנו וצאצאינו' ומומחי מאוחדת מעבירים בקו הדרכה וטיפים בריאותיים על מנת שהרווח לילדים וההורים יהיה כפול, גם הנעמת הזמן וגם פעילות בריאותית חשובה.

בקו התוכן יקבלו ילדים כל יום טיפ והדרכה מרופאי הילדים של מאוחדת תוך התייחסות גם לטיפים למניעת הידבקות בנגיפים והדרכה לבטיחות מחומרי ניקיון בערב חג הפסח.

הילדים קיבלו הדרכה בין היתר מד"ר יעקב הרצליך מומחה ברפואת ילדים במאוחדת , אשר הסביר לילדים מהו נגיף הקורונה והדריך אותם כיצד אפשר למנוע הדבקות וכן הרגיע את הילדים שהם לא בקבוצת סיכון.

ד"ר אסף פרי רופא ילדים במאוחדת הדריך את הילדים בחשיבות התזונה הנכונה גם בימים אילו כשאין את סדר היום שאליו הם רגילים. לקו התוכן מאזינים עשרות אלפי ילדים שנהנים מתוכן עשיר ומגוון המצוי בפיקוח ומותאם במיוחד לילדי המגזר החרדי.

מענה הלכתי ורפואי מקיף

ערב פסח הוא תמיד זמן שבו ישנן שאלות הלכתיות רבות מורכבות המצריכות היוועצות עם רופאים בכירים, עתה עם התפרצות הקורונה, השאלות רק הולכות ומתרבות.

על מנת להעניק לציבור את השירות החשוב מקיימת מאוחדת שיתוף פעולה הדוק בין רופאיה לבין רבני מוקד ה.ר.ב. שבראשות הגרמ"ש קליין שליט"א והמוקד מתגבר את הקווים שיופעלו בשיתוף מאוחדת.

אל מוקד ה.ר.ב. - מענה הלכתי רפואי בינלאומי בראשות ובהכוונת הגאון רבי משה שאול קליין שליט"א, המספק מענה על כל שאלה הלכתית רפואית בכל שעות היממה ובכל שפה, זורמות בימים אלו מאות שאלות הנוגעות להתנהגות בימי מגפה. מדובר בשאלות במגוון נושאים, ושאלות של פיקוח נפש ממש.

זו לא הפעם הראשונה שמתקיים שיתוף פעולה מבורך בין קופ"ח מאוחדת למוקד ה.ר.ב., וגם הפעם הציבור נהנה משירות ייחודי ובלעדי, זמין, יעיל, ובעיקר מוסמך.

לקראת פסח, מתעוררות ועולות שאלות הלכתיות רפואיות רבות וסבוכות, הנוגעות לכשרות תרופות, טיפולים רפואיים, תכשירים, שיעורי מצוות ועוד. בכל שנה לקראת חג הפסח מקיים מוקד ה.ר.ב. שיתוף פעולה הדוק עם קופ"ח מאוחדת ומתגבר את הקווים כשרופאי מאוחדת מצטרפים ועומדים לרשות הרבנים והפונים.

בשנה זו בעקבות מגפת הקורונה והשאלות הסבוכות והבלתי מצויות שהולכות וגוברות בכל שדרות הציבור, החליטה הנהלת מאוחדת להקדים את שיתוף הפעולה ולהעמיד לרשות הציבור הרחב את המענה הזמין והמוסמך ביותר של רבני מוקד ה.ר.ב. אשר מתמחים במיוחד בשאלות רפואיות.

לכל אורך שיתוף הפעולה יתייעצו הרבנים כל העת עם רופאי מאוחדת ד"ר יונתן ברקלי מומחה לרפואת משפחה ודר' יערן מרגליות מומחה אף הוא ברפואת משפחה.

בהנהלת מאוחדת לא אמרו בכך די, ויחד עם מוקד ה.ר.ב. עמלים על הפקת עלון מושקע ומלא תוכן תורני הלכתי איכותי, המוגש לציבור בצורה מאירת עיניים. בעלון - מאמרים, הלכות ופסקי דינים שימושיים ביותר, שיקלו על הציבור לדעת את המידע ההלכתי-רפואי המוסמך לקראת פסח, ובענייני הקורונה האקטואליים. מלבד פסקי ההלכות בעריכת רבני מוקד ה.ר.ב., יצורף גם חומר רפואי עדכני מטעם מומחי מאוחדת.

יו"ר מוקד ה.ר.ב. הרב ישראל פינחס טירנואר בירך את מנהל המגזר החרדי במאוחדת הרב משה ברים אשר יזם את השת"פ וציין כי "לאורך השנה כולה אנו נעזרים במומחי מאוחדת, ובימים טרופים אלו כשעומס השאלות הולך וגובר, הופך שיתוף הפעולה להיות חיוני ביותר לטובת ולתועלת ציבור שומרי התורה והמצוות".

כאמור מאוחדת ומוקד הרב יתנו מענה לכל שאלה בעברית, אידיש ואנגלית, וברציפות. כבכל השנה המענה ינתן במס' טלפון 02-5020202 ע"י רבני המוקד הזמינים בכל עת לכל שאלה הלכתית רפואית.

רשימת התרופות לפסח

גם בעת חירום, מאוחדת מנגישה ללקוחותיה את המידע החשוב. גם השנה הוציאה מאוחדת לאור חוברת מרשימה ובה רשימת התרופות המאושרות לשימוש בחג הפסח וזאת בשיתוף בד"צ העדה החרדית.

כידוע, חומרי הגלם של רבים מהתרופות עלולות להכיל חמץ, ואשר על כן עורכת מאוחדת מידי שנה בשיתוף עם בד"צ העדה החרדית, רשימה מפורטת של התרופות שאין בהן חשש חמץ ועל כן מותרות לשימוש ללא פקפוק.

חוברת זו כבר הפכה לאחד מהדברים להם ממתינים לקוחות מאוחדת כמו גם שאר הציבור ואשר ממנו שואבים את המידע החיוני.

בימים האחרונים הופצה החוברת בכ-150 אלף עותקים בריכוזים החרדיים, וניתן יהיה לקבלה גם בבתי המרקחת של מאוחדת בריכוזים החרדיים. השנה, בשל משבר הקורונה, לא תחולק החוברת באמצעות דיילים או במרפאות.

ד"ר פרבר עושה סדר

ד"ר רוני פרבר מנהל תחום בריאות הציבור והילד במאוחדת עושה סדר ועונה על השאלות הנפוצות הנוגעות לקורונה בהם נתקלים נציגי מאוחדת יום יום:

אתם ממליצים לא לפנות למרפאות בתקופה זו מה האלטרנטיבות?

"ניתן להתייעץ עם האחות במרפאה דרך הטלפון או לקבוע תור לרופא המשפחה דרך השרות הטלפוני ב *3833".

קיבלתי מהרופא תרופות האם אני צריך לבוא, לקחת מרשם ולפנות לבית המרקחת?

"הרופא יכול לנפק מרשם דיגיטלי שיהיה זמין במערכת הממוחשבת וניתן יהיה להוציא את התרופות מכל בית מרקחת של מאוחדת או להזמין דרך האתר בעלות משלוח של 29.9. לגילאי 65+ המשלוח ללא עלות".

אני רוצה להתחבר למערכת ממוחשבת האם אני אמור לבא למרפאה להפקת סיסמה?

"ניתן לקבל סיסמה דרך המוקד *3833, דרך אתר מאוחדת או באמצעות פניה טלפונית למרפאה".

אני רוצה לבצע בדיקת מעבדה שאינה קשורה לקורונה ולחסוך את ההגעה למרפאה, האם יש אפשרות כזאת?

"אכן, השירות ניתן ללקוחות מאוחדת שיא בהשתתפות עצמית של 38 ש"ח"

מי הכתובת שלי לעזרה רפואית בבידוד?

"עם כניסתך לבידוד תקבל שיחת טלפון מהאחות במרפאה לתדרוך על אופן הבידוד. בשעות פעילות המרפאה ניתן ליצור קשר טלפוני עם האחות במרפאה או פניה מקוונת לרופא המשפחה. בנוסף זמין לנוחיותך מוקד מאוחדת ב-*3833".

אני בבידוד ויש לי חום ושיעול למי אני פונה?

"יש לפנות למוקד 101 של מד"א, ובהתאם לשיקולם המקצועי הם יתאמו בדיקה לנגיף הקורונה".

ממי אני אמור לקבל את התשובה לבדיקה?

"תוצאות הבדיקה מופיעות באזור האישי באתר מאוחדת. באם התשובה חיובית תתקשר אחות ממוקד הטיפול בקורונה של מאוחדת. באם התשובה שלילית תקבל הודעת קולית או SMS. בנוסף תשובות הבדיקות יופיעו גם בתיק הרפואי של המטופל".

למי אני פונה כשאני צריך עזרה רפואית כחולה מאומת?

"עם כניסתך לבידוד יימסר לך מספר טלפון אישי של האחות אשר תהיה זמינה לכל שאלה מקצועית 24/7. בנוסף, אחות מהמוקד תיצור עמך קשר פעמיים ביום לדרוש לשלומך".

במה תלויה ההחלטה להישארותי בבית או העברה למלון או בי"ח?

" ככלל ההוראה היא כיום להוציא את כולם מהבית למלוניות .

עשיתי בדיקה וממתין לתשובה ועכשיו ערב שבת מה עלי לעשות?

"באם התשובה חיובית נתקשר בשבת מכיוון שזה פיקוח נפש. ע"פ פסק הרבנים, הנך מתבקש להיות זמין גם בשבת. באם התשובה תהיה שלילית נשלח אליך הודעה במוצ"ש".

הנבחרת של מאוחדת
סגן מנהל מחוז מרכז במאוחדת הרב משה כהן
הקהל בכנס קשר קהילה
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר