סגירת בתי הכנסת

הדיין הספרדי חושש שההגבלות - מקורן בשנאה לדת

הדיין הגאון רבי ציון בוארון פנה לשר הפנים דרעי ולשר הבריאות ליצמן ומביע את חששו ש"כל ההגבלות בענייני התפילה - מקורם בשנאה לדת", ומבקש מהם "לבחון את הדברים לאשורן" (חרדים)

יענקי כץ | כיכר השבת |
הגאון רבי ציון בוארון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

במכתב ששלח הדיין הגאון רבי ציון בוארון - לשר הפנים אריה דרעי ולשר הבריאות יעקב ליצמן הוא מביע את חששו ש"כל ההגבלות בענייני התפילה - מקורם בשנאה לדת", ומבקש מהשרים "לבחון את הדברים לאשורן". בסיום מכתבו הוא קובע כי "למנוע מניינים במקום פתוח, הוא הרס הדת וחורבנו".

תחת הכותרת "מכתב גלוי" כותב הגאון רבי ציון בוארון במכתבו שנשלח אתמול (רביעי) לשרים אריה דרעי ויעקב ליצמן והגיע לידי 'כיכר השבת' כי "עקב התקנה החדשה לאסור תפילה במניין בכל צורה שהיא ואפילו מחוץ לבתי הכנסת במקום פתוח ומאורר, מתחזק בליבי ובליבם של רבים החשש שכל ההגבלות בענייני התפילה - מקורם בשנאה לדת.

"נזכיר שמתחילה הוטל איסור על התכנסות של למעלה מעשרה אנשים בבית אחד וכתוצאה מכך נאלצו לסגור את תלמודי התורה וחלק מהישיבות, ואז הוחלט בכמה תלמודי תורה להמשיך בלימוד בכיתות קטנות עם תלמידים מועטים וכן היה המצב בישיבות, אלא שמיד כשבוע לאחר מכן, הוצא צו המורה על סגירת ת"תים וישיבות תוך איום מעצר ראשי הישיבות.

"והנה כעבור זמן הוצא צו המורה שיש לסגור גם את כל בתי הכנסת ללא יוצא מן הכלל ואז נאלצו העם להתפלל מחוץ לבתי הכנסת תחת כיפת השמים והרבה מניינים התקיימו מחוץ לבתי הכנסת ובמקומות ציבוריים, אלא שגם זה היה לצנינים בעיניהם והוצא צו האוסר באופן מוחלט להתפלל במניין ולמעשה כופין על זה באכזריות נוראה של מכות וגם סגירת בתי הכנסת תוך זלזול נורא ע"י ריתוך וקורות של בניין וכל זאת בעוד שבתחבורה הציבורית עולים נוסעים בלא הגבלה וגם במקומות העבודה, רשתות המזון והקניונים נכנסים עשרות אנשים וכן בחופי הים, בלי אכיפה פיזית וקנסות".

הרב בוארון מוסיף וכותב: "נדגיש עוד, שמבדיקה שנערכה אתמול לגבי החמרת ההנחיות גילתה, כי ההחמרה לגבי תפילות בשטח פתוח נקבעה רק לגבי תפילות של יהודים אך לגבי אוכלוסיית הערבים והנוצרים תושבי המדינה אין איסור על תפילה של עשרה אנשים בשטח פתוח, וכאמור כמעט שאין ספק שרוב ככל ההגבלות מקורם בשנאת ורדיפת הדת.

"היה אפשר להשאיר את בתי הכנסת פתוחים, עם הוראות מגבילות ולהצמיד מפקח בכל בית כנסת, או להטיל זאת על הגבאים בצורה מחייבת ושבדרך כלל הם אנשים תקיפים מאוד ובכוחם לאכוף את המגבלות, וגם באפשרותם לקבוע ולסדר מניינים קטנים בחדרים שונים או בזמנים מסוימים, אך לסגור את בתי הכנסת ואחר כך גם למנוע מניינים במקום פתוח, דבר זה הוא הרס הדת וחורבנו".

הרב בוארון במעמד הקפות וקטורת בציון רבי מאיר בעל הנס לביטול הקורונה (באדיבות המצלם)

הרב פונה לשרים וכותב: "ואני פונה לשר א. דרעי והשר י. ליצמן המשמשים כיום ככסות עיניים לכל הגזירות הנ"ל לבחון את הדברים לאשורן. סוף דבר: אני גם חושש שלא ירחק היום שינתן צו סגירה על מקוואות נשים למרות שהם מתנהלים תוך פיקוח הדוק ומיוחד. ובעת כזאת כאשר העולם כולו במצב של "הרת עולם" רק ע"י תפילות וזעקות להקב"ה עם שמירת כללי הזהירות, תיוושע יהודה והעולם ישכון לבטח בעזהשי"ת", על החתום: "ציון בוארון".

בסביבת הגר"צ בוארון מבקשים להדגיש כי הרב בוארון מקפיד ומורה לכל השואלים כי חובה גמורה לשמור ולהיזהר על כל כללי הזהירות כפי ההנחיות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר