'יופעל כוח' לסרבנים

חיילי 'אוגדה 38' של צה"ל יעזרו לחולי בני ברק

יהיה ניתן להפעיל כוח סביר לשם העברת חולי קורונה למלונית, מול מי שיתנגד לכך - כך יוחלט כנראה בזמן הקרוב, במקביל להפקדת אוגדה מצה"ל שתסייע לתושבי בני ברק (חרדים)

ב. ניסני | כיכר השבת |
הרמטכ"ל בחדר הפיקוד של האוגדה (צילום ארכיון: דובר צה"ל)

אוגדת המילואים של חטיבת הצנחנים, אוגדה 98, תקבל אחריות על עזרה לתושבי בני ברק שייכנסו ל'הסגר'; מתברר, כי האוגדה הצה"לית כבר החלה בהיערכויות למבצע העזרה, בו ייטלו חלק כאלף חיילים ושוטרים, בכמה משמרות.

על הכוחות הללו יפקד מי שעמד בעבר בראש אוגדה זו, אלוף (במיל.) רוני נומה, שמשמש בימים האחרונים כראש העיר בפועל, בכל הקשור לצעדים הדרסטיים בשל התפשטות מגפת הקורונה בעיר.

בשעות אלו דנים שר הממשלה באישור תקנות החירום שמחמירות את הגבלות התנועה בבני ברק, בהתאם למתווה שפירט אמש ראש הממשלה נתניהו בנאומו, אך לא רק: ‏לפי טיוטת התקנות, המדינה תוכל לחייב מחויבי בידוד לעבור למלונית, והעונש למי שיסרב - יעמוד על חצי שנת מאסר או קנס, ואף יהיה ניתן להפעיל כוח סביר לשם העברה זו, מול מי שיתנגד לכך.

אמש כזכור הצהיר ראש הממשלה: "חל מהפך חיובי ביותר בציבור החרדי. הציבור החרדי מפנים היטב את הסכנה של התפשטות הקורונה, אבל לצערנו, במקומות מסוימים המחלה התפשטה בקצב כפול ומכופל ביחס למקומות אחרים".

"לכן החלטנו לצמצם עד למינימום ההכרחי את הכניסות והיציאות מהעיר. במקביל, אנחנו מפנים את המבודדים והחולים מהבתים למלונות ולמלוניות שמתאימים לאופי החיים המיוחד של הציבור הזה. אנחנו עושים זאת כדי שלא ידביקו את בני המשפחה האחרים. בתוך בני ברק, אפשר לנוע בהתאם להוראות הנהוגות בכל מקום אחר בארץ".

תחזית התחלואה הקשה בבני ברק (צילום: ערוץ כנסת)

מוקדם יותר היום העריך מנכ"ל קופת החולים מכבי רן סער, כי 38% מתושבי בני ברק חולים בקורונה. מדובר בכ-75 אלף בני אדם. ההערכה מבוססת על אינדיקציות שהגיעו לידי הקופה, שכמחצית מתושבי העיר מטופלים שלה. בד בבד, מניין הנדבקים הרשמי בעיר עלה ל-900.

"אני קורא לכל הגורמים האחראים להציב משטרה בעיר לקראת ערב הפסח, אחרת המצב שם ילך ויורע. בני ברק היא עיר עם אחוז אוכלוסייה מבוגרת, נמצא את עצמנו עם הרבה מאוד מתים בעיר אם לא ניערך", סיים מנכ"ל הקופה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר