שבת הגדול - פרשת צו

הסגר הקורונה מאורע מכונן לקראת הגאולה

הרב מנחם ישראלי בטורו השבועי על פרשת השבוע מקשר את נושא סגר הקורונה, המסכות שעל הפנים, פרשת הנשיאים שנקראת בימים אלו פרשת צו ושבת הגדול (פרשת השבוע)

הרב מנחם ישראלי | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

חז"ל אומרים "מיסמך גאולה לגאולה" (לכן פורים נחגג באדר ב' כאשר השנה מעוברת כדי להסמיכו לחג הפסח).

ובנידון דידן: פורים עבר חודש אדר חלף הסתיים והנה פסח בפתח, ואנשים הולכים עדיין עם מסכות על הפנים.

בימים אלו נוהגים בתפוצות ישראל לקרוא את פרשת הנשיאים, נשיא אחד ליום נשיא אחד ליום, כבימי הקמת המשכן ע"י משה רבינו. גם משה רבינו שם מסיכה "מסוה על פניו" מאז הוקם המשכן.

בסוף פרשתנו מתואר הסגר שהיה בהקמת המשכן "ומפתח אוהל מועד לא תצאו שבעת ימים... ופתח אוהל מועד תשבו שבעת ימים ושמרתם את משמרת ה' ולא תמותו כי כן צויתי. ויעש אהרן ובניו את כל הדברים אשר צוה ה' ביד משה". וברש"י האחרון דפרשתנו "ויעש אהרן ובניו - להגיד שבחן שלא הטו ימין ושמאל".

הרבה חרדים לצערנו הרב לא הקפידו מספיק על הוראות משרד הבריאות מתוך תפיסת עולם שכיון שהם לומדי התורה הרי שהעולם צריך להקשיב להם וללמוד מהם וחלילה לא להיפך. (בסגנון: מי זה בכלל משרד הבריאות שבגללם נסגור תלמודי תורה???).

ואולי על זה אפשר להמליץ את דברי השפתי חכמים המובא ברש"י בסוגריים דסוף פרשתנו (שלכאורה מהו השבח של אהרן ובניו שלא שינו? הרי פשיטא שיצייתו להוראות. לכן מוסיף השפתי חכמים) שלמרות שלא שמעו מהקב"ה אלא רק מפי משה ובכל זאת צייתו.

ובנדון דידן אולי אפשר ללמוד לציית להוראות והנחיות הבריאות למרות שלא שמעו זאת מפי הרבנים אלא רק מפי הרופאים... ועאכו"כ עתה כאשר כבר כל הרבנים הצטרפו להנחיות הברורות...

ובהקשר לשבת הגדול:

למה נקראה שבת זו שבת הגדול? כי היה נס גדול. בשעה שהיהודים קשרו כבשים למיטתם במצרים הגיעו המצריים ותמהו מה זאת? ובנ"י סיפרו להם שה' עתיד להביא מכה על בכורי מצרים והלכו בכורי מצרים ודרשו מפרעה לשחרר את היהודים. ומשלא הסכים יצאו הבכורים והכו במצרים מכה רבה.

משמעות הנס הייתה שכאשר ה' רוצה ובהגיע - "עת דודים" - שעת הגאולה, העניינים מתגלגלים לטובת עם ישראל גם באמצעות לא יהודים. זו מהותה של הגאולה שהעולם על שלל מרכיביו (טכנולוגיה. מדענים רופאים וכו' וכו' וכו') מסייעים לעם ישראל.

כך היה במלחמת המפרץ שארה"ב היא זו שהכתה את הצורר העיראקי.

ומזה אפשר וראוי להסיק במכ"ש וק"ו לנידון דידן, שהגם שמשרד הבריאות הוא הראשון שיצא בהנחיה על ההסגר - ולא רבנים - הרי זה לא מהוה פחיתות ערך בכל העניינים החשובים הללו.

ואדרבה עלינו לראות בהסגר הזה מאורע מכונן לקראת הגאולה. כדברי בעל הטורים המפורסמים וכדלהלן.

ועוד נקודה חשובה בזה:

הנאצים ימח שמם הם סמל הגלות המות והרוע. שיטתם הייתה ה"החזק שורד", שיטת הג'ונגל. כל מי שיש לו פגם גינטי אינו ראוי לחיות בעולם הג'ונגל שלהם... עד שהם רצחו לא רק יהודים (שלשיטתם הזוועתית היהודים הם בעלי מום גינטי) אלא גם חולים ונכים מבני עמם.

ברחבי העולם קיים מושג "המתת חסד" ר"ל. אדם חולה וחלש שסובל הרי להמית אותו זה חסד ה"י. זה מיוסד על שיטתם של הנאצים ימח שמם.

המצב היום בעולם שמדינות שלמות מוכנות לסבול נזק כלכלי אדיר וכל זה בעיקר כדי להגן על השכבות החלשות (שהרי לפי הממצאים ה'קורונה' מזיקה בעיקר לזקנים וחולים), וגם המדינות שהלכו בהתחלה בשיטה שצריך לתת למגיפה לעשות את שלה ולחסל את החלשים... גם הם חזרו בהם.

ומזה רואים שהשיטה היהודית-הומאנית לדאוג לחיי אדם בכל מצב, היא זו שחילחלה בתודעת ההמונים בכל רחבי העולם. וזה עוד נדבך חשוב בדרך לגאולה העתידה אז יקויים הייעוד "ומחה ה' אלוקים דמעה מעל כל פנים".

ויה"ר שהסגר בו אנו עומדים הוא יהיה ההכנה הכי קרובה לקראת קרבן פסח בגאולה האמיתית והשלימה - השנה - כדברי הבעל הטורים המפורסמים (שמות יב.ח.) שכשם שבגאולת מצרים אכלו קרבן פסח בבתים מתוך סגר כך גם בגאולה העתידה בקרוב ממש.

כאן המקום להודות לאתר 'כיכר השבת' ולרב בני פישר שלקחו לעצמם את החוב והזכות להעלות את המודעות לענין הנגיף בקרב הציבור החרדי זה כמה שבועות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר