העיר החרדית תחת סגר

למי עליכם לפנות? הבני ברקים מבולבלים, 'כיכר' עושה סדר

העיר בני ברק תחת סגר והתושבים לא יודעים למי עליהם לפנות כדי לקבל מענה • מי שולט על העיר? העירייה או צה"ל? למי אמור לפנות מי שרוצה לעבור בדיקת קורונה, או להתפנות לבית חולים? (ארץ)

שלומי זייבלד | כיכר השבת |
לוחמי בבני ברק (צילום: דובר צה"ל)

"פניתי למוקד של העירייה, הפנו אותי למד"א, שם הפנו אותי למשרד הבריאות שם אמרו לי שאני צריך לחייג למוקד 106. מה עושים?". הודעות בניסוח כזה או אחר, מתקבלות על ידי רבים מתושבי העיר שהוכנסה לסגר ולא כולם מבינים מה בדיוק עליהם לעשות.

'כיכר השבת' פנה לעיריית בני ברק, צה"ל, מד"א ומשרד הבריאות בבקשה לקבל הסבר. כולם נענו, מלבד משרד הבריאות - שם לא הגיבו עדיין לפניית 'כיכר השבת'.

ראשית יודגש: בתוך העיר, אין הגבלות שונות מערים אחרות. ניתן לצאת מהבית לקניות ולצרכים חיוניים, אך תוך שמירה על הגבלות משרד הבריאות, כפי כל אזורי הארץ.

מה נשתנה?אין כניסה ויציאה מהעיר שלא לצורך. העובדה שיש בתוך בני ברק מספר גבוה של חולים, הביא להחלטה הדרמטית, שתיושם ככל הנראה בקרוב גם בערים אחרות.

סוגרים את בני ברק, היום (צילום: דוברות המשטרה)

מה עושים חיילי צה"ל בעיר? השליטה על העיר, עדיין נשארת בידי העירייה כפי שהיה עד היום. בכל פניה בנושא אזרחי, יש לפנות למוקד 106 של העירייה. צה"ל מסייע לפי בקשת העירייה.

לדוגמה, בעירייה דיווחו על עומס במוקד הטלפוני. לכן, נפתח אתמול (חמישי) מוקד טלפוני ייעודי לשאלות בנושא נגיף הקורונה בעיריית בני ברק, המופעל על ידי חיילי פיקוד העורף.

החיילים במוקד נותנים מענה לתושבי העיר בכל שאלה שיכולה לעלות להם בנושאים שקשורים להתפשטות הנגיף ולחיים עם המגבלות החדשות.

החיילים במוקד הבני ברקי (צילום: דובר צה"ל)

בין השאלות עליהם עונים החיילים: איך מסבירים לילדים את המצב החדש? איך מתפללים במצב הזה? איך מצטיידים במזון ומצרכים? מתי מותר לצאת מהבית ולאן? איך מוצאים חלל מתאים לבידוד בבית? האם ניתן לקבל סיוע במזון נוסף? ועוד שאלות רבות.

מה המספר של המוקד הייעודי?על מנת להגיע למוקד, תושבי בני ברק מתקשרים למוקד 106 העירוני, ושיחתם מופנית אליו כאשר נושא השיחה נוגע בקורונה.

ראש לשכת רה"ע בני ברק מגיב בראיון מהבידוד

מי ידאג לנו לאוכל? ראשית, בגלל שהעיר פתוחה וניתן לרכוש בחנויות, אתם צריכים לדאוג לעצמכם. רס"ן יגאל רסקין, סגן מפקד גדוד הפיקוד, מסביר בשיחה עם 'כיכר השבת' כי אלו שלא יכולים לצאת, דוגמה אוכלוסייה בסיכון, מבוגרים ומשפחות בבידוד, יקבלו מהם סלי מזון.

איך המשפחות בסיכון יקבלו את האוכל?צה"ל לא מחליט אלא הרשות המקומית. חייגו למוקד 106, דווחו והעירייה תעביר את הכתובת שלכם לידי צה"ל.

חלוקת המזון בבני ברק (צילום: דובר צה"ל)

יש לי תסמינים של קורונה, למי אני פונה? זכי הלר, דובר מד"א מסביר ל'כיכר השבת' כי כל מי שיש לו תסמינים כמו חום, שיעול, קוצר נשימה וצריך דגימה לקורנה, מחייג 101.

בדיוק כמו כל מקרה רפואי חירום אחר שצריך אמבולנס, (כולל חולי קורונה מאומתים שנמצאים בבידוד בבית ומצבם מחמיר וצריכים להגיע לבית חולים).

יש לי שאלה לגבי בידוד במלונית. למי אני פונה? על כל השאלות בנוגע לבידוד, מלוניות וכו', עליכם לפנות למוקד של קופת החולים או למוקד של משרד הבריאות: 5400*

מאובחנים? אל תסכנו חיים! התפנו למלוניות: בהוראת גדולי ישראל, אדמו"רים ורבנים, יש לציית להוראות אנשי הרפואה הדורשים מחולים מאומתים להתפנות מביתם למלוניות מהדרין.

על דעת גדולי ישראל הוכרע שאם רק אחד מההורים או חלק מבני המשפחה אובחן חיובי לקורונה, עליו לציית להוראות ולהתפנות למלונית בכשרות מהדרין בפסח של רבני ב"ב.

תושבי בני ברק, 'כיכר השבת' מתגייס לסייע לכם. נתקלתם בחוסר מענה, בסחבת מיותרת או ביחס מזלזל? כתבו לנו במייל הבא: desk@kikar.co.il

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר