במהלך השבת

אבל בחסידות צאנז: אם האדמו"רים נפטרה

מארה"ב מגיעה הידיעה המרה על הסתלקותה בשיבה טובה של הרבנית מצאנז, אשת חבר להאדמו"ר בעל ה'שפע חיים', ואימה של האחים האדמו"רים מצאנז וצאנז קלויזנבורג (חרדים)

שימי שפר | כיכר השבת |
(צילום: משה גולדשטיין)

ברוך דיין האמת: מארצות הברית מגיעה הידיעה על הסתלקות אימה של האדמו"רים לבית צאנז, אשת חבר של האדמו"ר בעל השפע חיים מצאנז זי"ע.

הרבנית הייתה מאושפזת בתקופה האחרונה בבית החולים. ביום רביעי האחרון, חלה הידרדרות חמורה ונערכה לה בדיקת קורונה, אך התשובה חזרה שלילית.

הידיעה על פטירתה, לפני צאת השבת בארה"ב, הגיעה מחסידות צאנז שם ציינו כי הדיווח הגיע מהמרכז הרפואי בניו ג'רזי למרכז הרפואי צאנז לניאדו בנתניה.

הרבנית חיה נחמה הלברשטאם, בתו של הרב שמואל דוד אונגר – אב"ד נייטרא, התחתנה עם האדמו"ר בעל השפע חיים מצאנז, לאחר השואה האיומה, כאשר הגיע לארה"ב.

בתקופה האחרונה חלתה, ובנה, האדמו"ר מצאנז, הגיע מישראל לבקר אותה. במהלך ביקור החולים, התחוללה דרמה של ממש בחסידות, כאשר הוא מפגש עם אחיו, האדמו"ר מצאנז קלויזנבורג, המכהן באדמו"רות בארה"ב.

האדמו"ר מצאנז בריקוד (צילום: א.פ)

בין האחים שררה מתיחות גדולה מאז פטירת אביהם האדמו"ר רבי יקותיאל יהודה הלברשטאם זצוק"ל, שלאחר הסתלקותו הוכתרו שני האחים במקביל לאדמו"רים.

האדמו"ר מצאנז הרב צבי אלימלך הלברשטאם, והאדמו"ר מקלויזנבורג הרב שמואל דוד הלברשטאם, שעומד בראש קהילה חסידית בארה"ב - אך כאמור, תקופה קלה לפני פטירתה, הצליחה האם להשכין שלום ביניהם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר