בעקבות הקורונה

בריטניה: ראש הממשלה בוריס ג'ונסון אושפז בבית החולים

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, שחולה בקורונה - פונה לבית החולים. מלכת אנגליה פנתה מארמונה בנאום נדיר במיוחד לאומה בשל המצב: "אנחנו נתגבר על זה" (אקטואליה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
בוריס ג'ונסון (צילום: שאטרסטוק)

משבר הקורונה מדאיג את הבריטים: אמש (ראשון) פונה ראש הממשלה של בריטניה, בוריס ג'ונסון, לבית החולים. ג'ונסון, שאובחן לפני עשרה ימים כחולה קורונה פונה לבית החולים בעצת רופאו האישי. בבית ראש הממשלה, דאונינג 10, מסרו כי מדובר באמצעי זהירות בלבד, אם כי כזה שמדאיג את הבריטים.

"ראש הממשלה מודה לאנשי שירותי הבריאות על העבודה הנפלאה והקשה שלהם, וקורא לציבור להמשיך לשמור על ההנחיות של הממשלה להישאר בבית, להגן על הצוותים הרפואיים ולהציל חיים", מסרו בדאונינג 10.

על פי הדיווחים בבריטניה ג'ונסון נותר הלילה בבית החולים, ומצבו יעודכן במהלך היום. בינתיים שר החוץ דומיניק ראש מנהל את ישיבת הממשלה הבוקר מתוקף תוארו "מזכיר המדינה הראשון". דוברו של ג'ונסון הדגיש כי למרות האשפוז הוא ממשיך לנהל את ענייני הממלכה וכי הוא שומר על קשר עם השרים השונים ופקידי הממשלה.

כזכור, ג'ונסון בן ה-55 נדבק בקורונה לפני כעשרה ימים ומאז שוהה בבידוד בדאונינג 10, אם כי ביום שישי האחרון דיווח כי מצבו טוב יותר.

המצב בבריטניה לא פשוט כלל, בממלכה נדבקו עד כה 47,806 בני אדם ומתו מהנגיף 4,934 בני אדם – 621 מהם ביממה החולפת (ירידה לעומת השיא היומי שנרשם שלשום, 708).

הבריטים התנהלו בתחילה בעצלתיים בכל הנוגע באמצעי הזהירות, וג'ונסון עצמו ביקר בתחילת המגיפה בבית חולים של חולי קורונה וסיפר לאחר מכן כי לחץ ידיים לכולם. רק לאחר מכן כשהנגיף החל להתפשט נסגרו כל המוסדות הלא חיוניים במדינה.

די כדי להסתכל על הנתון הבא כדי להבין את תחושת החרדה של הבריטים, המלכה אליזבת בת ה-93 בחרה להתייצב לנאום טלוויזיוני מיוחד, החמישי בלבד בכל 68 שנותיה כמלכת אנגליה, מלבד הנאום השנתי הקבוע שלה בחגים הנוצריים.

המלכה שנמצאת בבידוד מפאת גילה בארמון ווינדזור, מסרה את הנאום מול צלם אחד בלבד שהיה עם מסכה וציוד מגן, הזכירה את הנחישות שגילה הדור שלה בתקופת מלחמת העולם השנייה, והבטיחה שגם את המאבק בנגיף הקורונה ניתן יהיה לנצח.

"יחד אנו מתמודדים עם המחלה הזו, ואני רוצה להבטיח לכם שאם נישאר מאוחדים ונחושים, אנחנו נתגבר על זה", אמרה המלכה.

"אמנם התמודדנו בעבר עם אתגרים, אך האתגר הזה שונה. הפעם אנו מצטרפים לכל האומות ברחבי העולם במאמץ משותף, תוך שימוש ביתרונות הגדולים שמעניקים לנו המדע והחמלה והרצון לריפוי האינסטנקטיביים שלנו. אנו נצליח – וההצלחה הזו תהיה שייכת לכל אחד ואחד מאיתנו", הוסיפה המלכה שהודתה לצוותים הרפואיים ולאלו שנשמעים להנחיות.

המלכה ציינה, כי המצב בארצה מזכיר לה מעט את השידור הראשון שלה לאומה, ב-1940, אז היא ואחותה המנוחה מרגרט דיברו – בטירת וינדזור – עם ילדים שפונו מבתיהם בעקבות ההפצצות של גרמניה הנאצית.

"אלו שיגיעו אחרינו יאמרו שהבריטים היו חזקים כמונו", אמרה המלכה והוסיפה, "שהתכונות של משמעת עצמית, של נחישות שקטה ונעימת הליכות וערבות הדדית עדיין מאפיינות את הארץ הזו. הגאווה שלנו במי שאנחנו היא לא בעבר שלנו, היא מגדירה את ההווה שלנו ואת עתידנו", הוסיפה.

בנאומה התייחסה גם לריחוק החברתי והבדידות שמגיעים בעקבות ההנחיות למאבק בנגיף ואמרה, "עלינו למצוא נחמה בכך שבעוד שאולי נצטרך להתמודד עם עוד דברים בעתיד, ימים טובים יותר ישובו. אנו נהיה שוב עם חברינו, נהיה שוב עם המשפחות שלנו, אנו עוד ניפגש שוב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר