חמ"לים מקומיים

ראשי רשויות רוצים: "לנהל את המאבק בקורונה בעצמנו"

ראשי הרשויות טוענים כי משרד הבריאות מצר את צעדיהם במאבק בהתפשטות נגיף הקורונה והם פועלים להקמת חמ"לים מקומיים שמנסים לבודד את החולים בשטחם (קורונה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

ראשי רשויות מקומיות נערכים למאבק עצמאי בנגיף הקורונה. לטענתם, משרד הבריאות לא מצליח לפעול בצורה יעילה בהתמודדות מול הנגיף. על פי הדיווח של אריאל כהנא ב'ישראל היום' כמה מראשי הרשויות התארגנו באופן עצמאי והקימו חמ"ל עירוני למרות אזהרות משרד הבריאות כי הם חשופים בשל פעילותם לתביעות משפטיות של אזרחים.

בהתכתבות שהגיעה לידי העיתון, אמר ראש עיריית מודיעין, חיים ביבס, "חברים יקרים, להקים חמ"ל עצמאי ולנהל את זה אנחנו. הביורוקרטיה הורגת".

הדיון התקיים בקבוצת הוואטספ של ראשי הרשויות המקומיות, שם סיפר ביבס כי החליט להקים חמ"ל עצמאי בעיריית מודיעין. החמ"ל אוסף מידע על מסלולי החולים ומזהיר את התושבים שהיו בסביבה על פי המידע שנאסף.

"מתוך ניסיון אישי אצלי בעיר: רק לאחר שהקמתי חמ"ל עצמאי הצלחנו להגיע לכל החולים המאומתים ולבודד את כל מי שהיה איתם במגע, ובכך להציל רבים אחרים", כותב ביבס. הוא תוקף את הפקידות הממשלתית ואומר, "חשבתי שמצב החירום גובר על ביורוקרטיה שהורגת, תרתי משמע. אבל כרגיל התבדיתי... אז זה הזמן לעשות כפי שעשיתי. להקים חמ"ל מסלולים, לשלוח תושבים להיכנס לבידוד, ולנהל את זה אנחנו!".

על פי החוק אסור לחשוף את שמותיהם של החולים ולעיריות אין סמכות חוקית לאסוף מידע עליהם ולהפיץ אותו ולכן עליהן לבצע זאת באופן אנונימי ותוך שיתוף פעולה של החולים עצמם שרושמים את מסלוליהם בהתנדבות.

לטענת כמה מראשי הרשויות, משרד הבריאות שגה במקרים רבים במסלולי החולים והוא מונע מהם לפעול בצורה ששומרת על בריאות תושביהם.

חיים ביבס מסר לאחר מכן ל'ישראל היום': "הנהלים החדשים לא מאפשרים ניהול נכון של המצב. אני מצר על העובדה שבגלל ביורוקרטיה לא ניתן לנהל את המשבר על הצד הטוב ביותר ולכן הצעתי לחבריי ראשי הרשויות להניע תהליך וולונטרי בהתאם לחוק, ולנכונות התושבים לפרט על מסלולם כדי לצמצם את ההתפשטות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר