היסטוריה ואקטואליה

חדש: סגולה למגיפה - הקרבת קורבן פסח

ארגון חרדי הפועל להחדרת לימוד הקדשים, בצורת לימוד של הלכה למעשה, יצא בקמפיין להקריב קרבן פסח ולבנות את בית המקדש. לטענתו, המגיפה הגיעה בשל כך שעם ישראל לא בונה את ביהמ"ק (חרדים)

ישראל שפירא | כיכר השבת |
הדגמת שחיטת קורבן פסחץ ארכין (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

הקורונה כאן ובגדול, גדולי ישראל עושים כל שביכולתם להורות לציבור לשמוע להוראת משרד הבריאות למען ששארית הפליטה שהתקבצה בארץ הקודש תישאר לפליטה ולא תושמד ח"ו במגיפה הנוראה שגדעה את חייהם של עשרות אלפים ברחבי העולם.

במקביל, גדולי היראה והמוסר נתנו סיבות רוחניות לסער הגדול, ועל מה התרגשה המגיפה. הגר"ח מישקובסקי אמר: מפני חילול שבת, הגרמ"מ קארפ: מפני האייפונים שמגיעים מסין, הגרי"מ שכטר: עקב הזלזול בנושא הצניעות והסמארטפונים. בנוסף, המקובלים מביאים מקורות מספר 'תיקוני זוהר' שבשל שלא לומדים קבלה אירעה המגיפה, וכן הגר"מ מזוז נתן שלוש סיבות, ביניהם בשל הסינים שאוכלים מאכלות אסורות ופגיעה בספירת כתר.

מרתקת במיוחד סברתו של ארגון חרדי בשם 'תורת הקדשים' הפועל להחדרת לימוד הקדשים, בצורת לימוד של הלכה למעשה, שיצא בקמפיין גדול להקריב קרבן פסח ולבנות את בית המקדש. לטענתו, המגיפה הגיעה בשל כך שעם ישראל אינו בונה את בית המקדש.

תחת הכותרת "שיבנה בית המקדש במהרה" נכתב שהפתרון להצלתינו מנגף הקורונה, הוא להקריב קרבן פסח, זאת, מכיון שאין לנו תרופה גדולה לעצירת המגפה יותר מן הקרבנות וכמו שכתוב בסוף ספר שמואל כאשר מגיפה נוראה הכתה בישראל, דוד המלך הקריב קרבן, ואז נעצרה המגיפה כפי שנכתב בספר שמואל[1] "וַיִּבֶן שָׁם דָּוִד מִזְבֵּחַ לַיהוָה וַיַּעַל עֹלוֹת וּשְׁלָמִים וַיֵּעָתֵר יְהוָה לָאָרֶץ וַתֵּעָצַר הַמַּגֵּפָה מֵעַל יִשְׂרָאֵל".

גם הרמב"ן מזכיר את ענין המגיפה, ושיא השיאים מצטט הארגון החרדי 'מקור חיים' את רבי חיים מוולואזין שאמר בשם הגאון מוילנא: "אם נשיג רק את הר הבית להקריב עליו קרבן תמיד פעם אחת הרי זה לאחר המעשה".

הארגון מבקש מהציבור ללמוד ברצינות, ועל מנת לקיים, את הסיבות המונעות אותנו היום מלהקריב, היות ואין סיבה עקרונית להמנע מלהקריב, אך מאידך חייבים לברר לחלוטין את כל הצדדים ההלכתיים, לפני שנכנסים להקריב, מפני שכל כניסה למקום המקדש שלא לשם הקרבת קרבן אסורה באיסור כרת, לטענת ראשי הארגון הרבנים המכוונים אותם הם הגאון הרב זלמן נחמיה גולדברג, והגאון הרב יואל שוורץ.

בפרסום נוסף שהגיע לידי 'כיכר השבת' מצטטים רבני הארגון ראיות מראשונים ואחרונים שגם בזמנינו יש לבנות את בית המקדש ולא לחכות למשיח שיעשה זאת.

רבני הארגון מצטטים את הבית יוסף, היעב"ץ, מהרי"ץ חיות, רבי עקיבא איגר וחתנו החת"ם סופר, הגרש"ה קלישר, רבי שמעון סופר והחזון איש שפסקו שחייבים אנו להקריב קרבן פסח בימינו.

מפליאה אמרתו של הגאון רבי נחום פרצוביץ' שעלינו לחפור במקום המקדש כדי לגלות את מקום המזבח.

'כיכר השבת' ימשיך ויעקוב על הפרשיה, שאולי מי יתן בסופה יבנה בית המקדש..

[1] ב' כ"ד כ"ב

  • ישראל שפירא, הינו חוקר עמית במכון 'עד הנה' לחקר יהדות גליצייה ובוקובינה, מרצה ומדריך טיולים בארץ ובעולם המתמחה בהיסטוריה תורנית
    לפרטים נוספים נא לפנות: sisraerl@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר