הבכיר בראיון • פרומו

המנכ"ל שמחלק מאות מליוני דולרים בראיון

בראיון חגיגי ומרתק פורס מנכ"ל הפדרציה היהודית בניו יורק, אריק גולדשטיין, על המתח התמידי בין הרפורמים בארה"ב למדינת ישראל ואיך 'הפדרציה' עוזרת לחרדים בישראל • צפו בפרומו מתוך הראיון המלא שיעלה היום בערב (גלובל)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
(עריכת וידאו: Animotion - Chani freedman)

ליהודי ארצות הברית השם - אריק גולדשטיין, שמשמש כמנכ"ל הפדרציה היהודית בניו יורק, אומר הרבה, אך העם בישראל - לא מכיר לא את גולדשטיין, ואולי מכיר רק מעט את 'הפדרציה היהודית'.

לצורך כך, ניאות גולדשטיין, לחשוף את עצמו לגולשי 'כיכר השבת', בישראל ובתפוצות, והוא מעניק ראיון חג מיוחד ולא שגרתי, בו הוא מדבר על הכל.

הראיון נערך במסגרת 'כיכר גלובל', בהנחייתו של הרב בנימין גולדשמידט.

הראיון המלא יתפרסם בעזרת ה', היום בערב - יום שני, י"ט ניסן, ד' דחול המועד. לצפיה בראיון המלא לחצו כאן.

הפדרציות היהודיות ברחבי צפון אמריקה, נותנים מענקים בסכום העולה על 800 או 900 מיליון דולר מדי שנה, הפדרציה היהודית בניו יורק לבדה מחלקת כ-140 מיליון דולר לשנה בצורת מענקים. מזה, כ-20% מושקעים בישראל.

גולדשטיין, מונה לתפקיד מנכ"ל 'הפדרציה היהודית' של ניו יורק בשנת - 2014, לאחר ששימש תקופה קצרה לפני כן כסגן יושב ראש של הפדרציה.

בעבר הוא שימש בתפקידים רבים אחרים ביניהם, יו"ר החטיבה להתחדשות ולזהות יהודית וראש כוח המשימה לקביעת אסטרטגיה גלובלית.

השפעת הפדרציות היהודיות על מדינת ישראל ושל גולדשטיין כעומד בראשה של הפרדציה בניו יורק הם בעלי רב משמעות.

בליבת הראיון עומדים היחסים המורכבים שבין מדינת ישראל והמגזר החרדי מחד, לבין הקהילות שאינם אורתודוכסיות בארצות הברית מנגד.

גולדשטיין מדבר ואומר: "זה קריטי גם שישראלים יבינו את מציאות החיים של יהודי אמריקה, לא להניח שיהדות אמריקה הולכת ונעלמת, להבין שהחיים היהודיים כאן עמוקים ואמתיים".

בראיון הרב גולדשמידט מעמת את גולדשטיין עם הנתונים המחרידים של נישואי תערובת בקהילות הרפורמיות, ומנסה להבין מדוע הם לא מוכנים לקבל את ההסכמות על סטטוס קוו, שהושגו בין החזו"א ובן גוריון כבר מקום המדינה.

במהלך הראיון גולדשטיין מסביר את מטרות הפדרציות: "המטרה של פדרציה יהודית היא לשרת כעמוד שדרה לכל סוגי הפעילות בנוגע לצרכים של הקהילה היהודית. אותו ה-"קהילה מעל" של פעם".

"יש לנו שתי מטרות עיקריות – הראשונה היא האג'נדה של חסד כפשוטו, והחלק השני של הפעילות שלנו הוא חינוך, להביא אנשים לבניית קשר עם הקהילה היהודית, ולהרגיש תחושה של חיבור – בין יהודי ליהודי."

גולדשטיין, גם מספר על השקעות הפדרציה במגזר החרדי בישראל ובארצות הברית.

יחד עם זאת גולדשטיין מוסיף ומציין: "אבל הפילנתרופיה האמריקאית היא כבר לא חיונית באותה מידה למדינת ישראל, ואנחנו זקוקים למערכת יחסים שאינה מתאפיינת על ידי "הדוד העשיר" או "הדוד שאני כבר לא צריך אותו".

כמו כן במהלך הראיון ישוחחו הרב גולדשמידט וגולדשטיין על חלום וחזון משותפים לכל היהודים באשר הם, ועל תמיכה ללא תנאי במדינת ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר