פסק הלכה

ראש הישיבה הגר"ש כהן: "מצוות 'והגדת לבנך' - בכתב"

בשל ריחוק המשפחות בליל הסדר לאור ההנחיות של משרד הבריאות, ניתן לקיים מצוות 'והגדת לבנך' בכתב, כך פסק נשיא ה'מועצת' הגר"ש כהן: "לצאת ידי חובה מדאורייתא" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגר"ש כהן (צילום: חיים גולדברג)

קורונה תורנית: בשל העובדה שבשנה זו משפחות עם ישראל יחוגו את חג החירות איש איש בביתו במסגרת המשפחה המצומצמת המתגוררת באותו בית, ללא ההורים וללא הסבים, מעבר לעצם החוויה המשפחתית שנפגעת מכך, התעוררה שאלה הלכתית אקטואלית בדבר קיום המצווה המרכזית של ליל הסדר, מצוות "והגדת לבנך", שהיא חיוב מן התורה על כל אב לספר לבניו לפי רמתם את סיפור יציאת מצריים ובשנה זו, בריחוק הפיזי של המשפחות, המצווה החשובה הזו לכאורה נמנעת.

בפסק הלכ אשר נדון בימים האחרונים על שולחנו של נשיא מועצת חכמי התורה, ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן, מביא תלמידו, הגאון רבי ינון רביב - מחבר ספר השו"ת 'שמו ינון' - פתרון מיוחד לקיום המצווה ע"י הכתב.

"יכול כל אב שאינו נמצא עם ילדיו לכתוב את סיפור יציאת מצריים ע"ג הכתב, ולשלוח לבניו איגרת קודם החג דרך הפקס או בדואר, ואת מכתבו של האב יקריאו על שולחן הסדר בעת ה'מגיד' או במהלך הסדר", בכך קבע הרב רביב אליבא דהלכתא כי מתקיים חיוב מצוות "והגדת לבנך" מדאורייתא, ובנוסף, דבר זה אף יכסה במעט על החסר של ההורים או של הסבא והסבתא בשולחן הסדר.

נשיא המועצת הגר"ש כהן הסכים לפתרון ההלכתי שהציג תלמידו והכריע ש"כך נכון לדינא ובזה יצאו עם ישראל ידי חובת סיפור יציאת מצריים בשנה זו", נשיא המועצת אף הוסיף בכתב יד קדשו על פסק ההלכה וכתב כי "הדברים יפים ומשמחים".

הגר"ש כהן הוסיף בכתב ידו "ויה"ר כשם שזכינו לינון כן נזכה בשבת זו הנה אנוכי שולח לכם את אליהו ונזכה לינון ואליה בקרוב אמן ואמן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר