מסר מיוחד לגולשי 'כיכר'

הרב ישראל מאיר לאו: "במגיפת ה'קורונה' - יש משהו טוב"

ערב חג הפסח בתקופת ה'קורונה', הרב הראשי הגאון רבי ישראל מאיר לאו, במסר מיוחד לגולשי 'כיכר השבת': "הקורונה מאחדת את כולם, לא מבחינה בין מקיים מצוות יותר או פחות" • צפו (חרדים, ארץ)

(צילום וידאו: מוטי גרין; תמונה: פלאש 90)

בערב חג הפסח הבא עלינו לטובה, חג החירות, התפנה הרב הראשי, הגאון רבי ישראל מאיר לאו, כדי להעביר מסר ברור לגולשי 'כיכר השבת', בצל ימי ה'קורונה' הקשים שעוברים על עם ישראל.

"הרבה מדברים על כך שהקורונה הזאת, שלא נדע, יש בה משהו אחד טוב, היא מאחדת את כולם ליחידה אחת, הקורונה לא מבחינה בין מקיים מצוות יותר או פחות, או אפילו תלמיד חכם גדול ועם הארץ, היא לא מבחינה בין יהודים לשאינם יהודים.

"אוי ואבוי לנו, אם צריך מכה כזאת כדי שנרגיש כולנו בני איש אחד נחנו, אוי לנו אם זה הדרך של להרגיש את האחדות בינינו. השם עשה אותנו חטיבה אחת בעולם, והוא מעיד 'מי כעמך ישראל גוי אחד בארץ'. בקורונה, במגיפה לא עלינו?

"בליל הסדר אנחנו אומרים לא ניתן למשחית לבוא אל ביתנו לנגוף. 'אבינו מלכנו - מנע מגיפה מנחלתך'. כאשר בליל הסדר כולנו שרים, 'אילו קירבנו לפני הר סיני ולא נתן לנו את התורה דיינו'. דיינו?, אם היינו מתקרבים להר סיני, אי שם בדרך למצרים שבעה שבועות לפני יציאת מצרים ולא היינו מקבלים את התורה, האם בזה אנחנו צריכים להסתפק? מה יש לנו אם לא קבלת התורה, הר סיני זה רק אמצעי, אז מה זה השיר הזה?.

"הרעיון הוא פשוט - קרבנו לפני הר סיני זה עצמו הישג גדול - זו מעלה עליונה. קרבנו - הכוונה שהוא קירב אותנו איש לרעהו, באופן שעם ישראל יכריז כל אשר דיבר ה' נעשה ונשמע, שכל העולם יחדיו הכריזו, וזו כוונת הפירוש, על ההישג שהקב"ה 'קירבנו'.

"בשנה הזו יש ייחוד מיוחד, לא רק בגלל המגיפה - שבעז"ה נצא מזה ואנחנו מתפללים שכולם יצאו מזה ולא יחלו בזה, ובזכות האחדות של 'קירבנו לפני הר סיני', נזכה לצאת מהסכנה.

"אף אחד לא זוכר היום, לא את פרעה ולא את סאדם חוסיין, ולא את יתר הצוררים של העם היהודי, הקב"ה הציל אותנו והוא נתן לנו דבר אחד יחיד מאוחד ומאחד, הוא נתן לנו את התורה הקדושה שהיא תהיה נחלתנו בימים ובלילות מעתה ועד עולם.

"מועדים לשמחה לכל צופי 'כיכר השבת'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר