טעות מלחיצה

האימה: עודכנו בטעות כי הם חולים בקורונה

נבדקים התבשרו בערב כי חלו בקורונה, ובבוקר עודכנו כי חלה טעות בתוצאות הבדיקה - "לא חליתם בקורונה". החשש כי ישנן טעויות גם לצד השני, וחולים מסתובבים ברחוב (קורונה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)

כמה נבדקים מקורונה קיבלו באפליקציה של קופות החולים הודעה ביום ראשון בלילה כי נדבקו בנגיף. אך להפתעתם הרבה, למחרת בבוקר קיבלו הודעה טלפונית כי חלה טעות בהזנת התוצאות למערכת וכי הם בריאים.

על פי הדיווח ב-ynet, מעבדת הקורונה בבית החולים וולפסון שלחה תוצאות שאינן תקינות לקופות החולים. שתיים מהקופות סיפרו כי לכ־40 מבוטחים הוזנה תוצאה שגויה שגרמה להודעה המלחיצה.

לא ברור בדיוק היכן קרתה הטעות, אך העובדה שהתוצאות מוזנות באופן ידני יכולה לגרום לטעויות הן בקופות החולים והן במעבדות עצמן.

מבית החולים וולפסון נמסר אתמול: "הייתה תקלה נקודתית שנמשכה שעתיים בשידור נתונים של בדיקות שהתבצעו ב־19־22 במארס. הממשק עם משרד הבריאות לא היה פעיל ולכן נדרש דיווח בדיעבד. הבדיקות במעבדה בוצעו כהלכה, התוצאות מהימנות, והאנשים קיבלו במועד תשובות נכונות. ברגע שהתגלתה התקלה היא תוקנה מיד".

על פי הדיווח ב-ynet, בהודעה פנימית שקיבלו מנהלי הקופות נכתב: "יש לחדול בשלב זה מלהודיע לאנשים על תוצאות בדיקות עד הודעה חדשה. ייתכן ותוצאות המעבדה שגויות".

החשש הוא כי טעויות נוצרו גם לצד השני, כלומר, נשאי הנגיף קיבלו תוצאה שלילית זאת למרות שהם באמת חולים וכך הם ממשיכים להסתובב ולהדביק בשוגג גמור את כל סביבתם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר