מאמר שמיני

ליל הסדר - מתוך אמונה אמיתית מוכחת

האמונה תתגלה בפשטות, לא נצטרך להיות חכמים גדולים כדאי להבין את התורה החדשה. עמי הארץ יבינו, ואנחנו - קל וחומר. כך הגאולה תגיע לעולם, מתוך הכרה פנימית ועמוקה ש'אין שום מציאות בעולם חוץ מה' יתברך' (פסח)

ורד ישראל | כיכר השבת |
(צילום: Nati Shohat/Flash90)

השנה בליל הסדר, כל ההגדות המצוירות יהיו 'משחק ילדים', הקב"ה צייר לנו את המציאות 'אין צייר כאלוקינו', ציור הכי הזוי, ומדומיין שיכול להיות.

ואנו? "היינו כחולמים".

האמת? לא היתה ברירה, הגענו – עד הקצה! השנה נקרא בליל הסדר, את ההגדה ברגש ובהתלהבות מתוך אמונה פשוטה ואמיתית.

בליל הסדר תש"פ, מאוד קל להבין בצורה מוחשית מה קרה במצרים: השיעבוד עשרת המכות, יציאת מצרים וקריעת ים סוף.

היום אנו חיים בתהליך של גאולה, ויהיה יותר קל משנים קודמות להתרגש ולהתפעל מניסי הגאולה.

האמונה בה' – בשנות האלפיים

אז, ראינו את הניסים ושרנו שירה. נשמות כלל ישראל היו שם, השנה בליל הסדר נשמתנו תרגיש חזק את החוויה של הגאולה.

"ויאמינו בה' ובמשה עבדו" – גם אנו השנה מקבלים תוספת אמונה. קריעת ים סוף - מהדורת ניסן תש"פ.

"ה' איש מלחמה, ה' שמו" – רק ה' איש מלחמה, אנחנו – כלום! גורנישט! השכל האנושי הצליח להגיע לפיתוח מטורף ולטכנולוגיות הזויות, כל יום מתחדשים דברים, שאין דור 7, דומה לדור 8, לדור 10, ולדור ה – 2000.

חשבנו, מי יודע עד היכן נגיע? אז, חשבנו, התבדנו! כמעט הצלחנו לכבוש את הירח, אתם מאלה שקנו קרקע על הירח? בטאבו? הגענו להכל, ולא הגענו לכלום.

האמון ב"כוחי ועוצם ידי", היה - ו'אין'. אם היינו אומרים לפני חודשיים, איך נראה היום... לא היינו מאמינים. השגתם ביצה לקערת הסדר?

הכל התנפץ לנו בפנים! שבנו אליך בבושת פנינו, הגענו להכל - ולא הגענו לכלום. אין לנו שום תרופה ללב ול'כתר'. רק להחזיר לך את מה שלקחנו לך - "כתר יתנו לך..."

להכיר שהכל זה רק אתה - מלך העולם, וכי 'אין עוד מלבדך'. אתה הוא היחיד שעשה עושה ויעשה לכל המעשים - היה הווה ויהיה.

לא הצלחנו להתמודד עם נגיף 'בלתי נראה' – ה'אגו' נפל ממרומים. שילמנו על כך בחיי אדם יקרים, היינו חייבים הוכחה, שבלעדיך אנחנו – כלום.

האדם חושב שהוא עושה - ויושב בשמים צוחק.

קריעת ים סוף – אז והיום

"אמר אויב ארדוף אשיג אחלק שלל..." חמש מילים מתחילים באות א'. האות א' המעידה על אלופו של עולם - "אני ראשון ואני אחרון" ואין בלתי.

"שמעו עמים ירגזון" – העמים שמעו ונחרדו! לב מי לא נחרד היום?

"אז נבהלו אלופי אדום" – אלופי אדום נבהלו אז, והיום? הם לא מבוהלים? חלקם גמרו להיבהל - כי נטמנו באדמה. חלקם מבוהלים ונבהלים, אך, הם עושים זאת בחדרי חדרים – בבידוד בדד.

"אלי מואב יאחזמו רעד" - רעד חזק בלתי נשלט.

"נמוגו כל יושבי כנען" – נמוגו, ממש 'מוגי לב' – הלב נמס!

"תיפול עליהם אימתה ופחד" – האימה והפחד שנפלה עליהם, שיתקה אותם לחלוטין. הגויים הכריזו ראשונים על מלכות ה', הם הרגישו מצויין את ה'חוסר אונים', נבהלו והשתוממו, לא הבינו איך יתכן שאין להם פתרון? כמו אז - גם היום.

והתוצאה? "ה' ימלוך לעולם ועד... ה' מלכותיה קאים לעלם ולעלמי עלמיא".

והתוצאה: "כי לה' המלוכה ומושל בגויים".

מנהיגי העולם בניסן תש"פ, מבקשים מעם ישראל - תתפללו לאלוקים, רק הוא היחיד שיכול להושיע את העולם, אין פתרון אחר.

חבלי משיח – קרוב יום ה'

הקב"ה ביקש מיהודי העולם לעלות על מטוס ענק. המטוס, דמוי 'חבל' שיכול להכיל ולסחוב את כולם, לקבץ נידחים מקצוות תבל עד לירושלים הבנויה, אמן.

לכל יושבי העולם שעלו על המטוס - יש בחירה: האם להישאר ב'מטוס חבל האמונה', או ליפול ולצנוח (כמובן בלי מצנח...) ולהתרסק, כמו התאור של השעיר לעזאזל ביום הכיפורים.

הבחירה בידינו, האמת היא: היום אין כבר בחירה. מה שנקרא בשפת העם: "סיפור מכור", מדוע?

אצבע אלוקים היא – 'אשרינו' שזכינו

היום, כל העולם מכיר שרק "אצבע אלוקים" הפיצה את הנגיף, והיהודים יכולים לומר: "אשרינו" שזכינו שהוא אבינו, הוא מלכנו, הוא מושיענו והוא יושיענו, והוא ישמיענו ברחמיו שנית לעיני כל חי...

אנו מקדמים את מלכנו בברכה: בכניעה ובענווה אנו ממליכים אותך - למלך העולם. אנו מוכנים להכניס אותך לכל פרט בחיינו, הבנו בדרך קשה – וטוב הבנו.

"והיתה לה' המלוכה", המלוכה כבר לא בידי האדם, היא אף פעם לא היתה, רק בדמיונות! המלוכה חוזרת אליך – ובגדול! "ביום ההוא יהיה - ה' אחד ושמו אחד".

"אראנו נפלאות" - כמו אז, גם היום נראה ניסים ונפלאות, ואנו שנזכה לגאולה האחרונה. עוד מעט הים יקרע - ונזכה לקדם בברכה את פני המשיח.

קריעת ים סוף – ע"י הקולמוס

בקריעת ים סוף תש"פ יתגלה כלי נשק חדש - הקולמוס! בתי דפוס יקבלו משמעות חדשה, הם יבקעו ויגלו את ים החכמה, ע"י המילים, כתיבת האותיות הקדושות. פנימיות התורה תאיר את לבבות עם ישראל.

הקב"ה נתן לאדם כל כך הרבה חכמה, כדי לגלות אל אלוקותו בעולם, ע"י אפס מאמץ, הכל מוגש לאדם בשניה אחת: בפתיחת ספר, או בלחיצת כפתור, הכל זמין בכל שניה ושניה.

ואז, תתגלה כל החכמה הצפונה בתורה, צפונות התורה יאירו את פנימיות התורה, והתורה תראה כ'תורה חדשה', שתחדש לנו את מציאות חיינו - לחלוטין!

המלחמה מתרחשת בלב כל אדם, מלחמה פנימית עקובה מדם, נשחט את קרבן הפסח, ה'שה' של - הדור שלנו.

'אין שום מציאות בעולם חוץ מה' יתברך'

האמונה תתגלה בפשטות, לא נצטרך להיות חכמים גדולים כדאי להבין את התורה החדשה. עמי הארץ יבינו, ואנחנו - קל וחומר.

כך הגאולה תגיע לעולם, מתוך הכרה פנימית ועמוקה ש'אין שום מציאות בעולם חוץ מה' יתברך'. כל העולם יראו ויראו, יפנימו ויאמרו: 'הכל אלוקות ואלוקות זה הכל', ו'אין עוד מלבדו'.

ואנו נתפלל: ריבונו של עולם, עילת העילות וסיבת הסיבות, אנת לעילא לעילא מן כולא, ולית לעילא מינך, דלית מחשבה תפיסא בך כלל, ולה דומיה תהילה, מרומם על כל ברכה ותהילה.

אותך אדרוש ואבקש, שתחתור חתירה תחת כיסא כבודך, ותאיר עלי מאורך, להחזירני בתשובה שלמה לפניך באמת.

תוציאני ממצולות ים – ולא אטבע ב'ים סוף, שאזכה לחזות בנועם ה' ולבקר בהיכלו, כולו אומר כבוד, אמן נצח סלע ועד השנה בליל הסדר, הניסים שנעשו לאבותינו ולנו יהיו מוחשים.

נודה ונהלל לשמו שעשה ניסים לאבותינו בימים ההם - בזמן הזה. ונראה במהרה בביאת משיח צדקנו, אמן!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר