"קרונות של זכויות כבירות"

בית התבשיל שלח עשרות אלפי סעודות ליל הסדר

בצלו של משבר הקורונה שהוסיף אלפי 'כתובות' חדשות לנתמכי הארגון, במשמרות כפולות, תחת ההגבלות וההסגר, נשבר שיא חסר תקדים של סעודות חג שנשלחו לכל דכפין (חרדים)

(צילום: יח"צ)

כבר לפני כמה שבועות, כשניצני הקורונה נראו בארץ, ברור היה ש'פרויקט חג הפסח' של בית התבשיל עומד להיות השנה בסדרי גודל שטרם נראו. זה החל בטפטוף, טלפונים של אנשים מודאגים שסיפרו על שכנים קשישים, מכרים מבוגרים, שנצורים מפוחדים בבתיהם מאימת הקורונה ומשוועים לארוחה חמה מזינה.

תוך ימים ספורים הפך ה'טפטוף' לברד ניתך של אלפי פניות, קריאות חירום, טלפונים נואשים של משפחות במצוקה תפקודית תמידית, שנטל ה'בידוד' וההסגר הוציא אותן משיווי משקלן, של ילדים רעבים שנותרו בבית ללא ארוחה. ובבית התבשיל לא משיבים ריקם אף יהודי, פשוט יושבים ומוסיפים מדי יום עוד מאות שמות ו'כתובות חדשות' לרשימת אלפי מקבלי הארוחות.

ככל שהתקרבו ימי הפסח נוספו עוד אלפי שמות ו'כתובות', עוד ועוד סיפורים מצמררים על משפחות מטופלות בילדים שפשוט לא מסוגלות היו להכין בעצמם את צרכי החג במצב הקשה הנוכחי, כשחלקן הגדול של הפניות מועבר באמצעות גופי הרווחה העירוניים, שיודעים ומכירים בכוחו הגדול של בית התבשיל כגוף שאין דומה לו בהפצת ארוחות חמות עד הבית במצב שכזה.

וכך, אם בכל שנה כתיקונה משגר בית התבשיל עשרות אלפי סעודות חג פסח, הרי שהשנה הוכפל מספר הארוחות ואף יותר, כאשר בנוסף, השנה לראשונה משגר הארגון ארוחות חג לכתובות בכל רחבי הארץ, וכאן המקום להזכיר את ארגון החסד המופלא 'ידידים' שנטל על עצמו במסירות מחממת לב את מבצע שינוע הסעודות לכל רחבי הארץ, יחד עם חברת 'הובלות רוזנברג' שהעמידה בהתנדבות את צי הרכבים שלה לטובת המבצע המיוחד.

הצצה בתפריט סעודות החג של 'בית התבשיל' הותירה אותנו בפה פעור, תרתי משמע, מנות מושקעות ברמה גבוהה ביותר, כאשר כל משפחה מקבלת קערת ליל הסדר מאובזרת בסימני הקערה, סלטים למיניהם, דג סלמון בפלפלים נוסח השף, מרק ירקות עשיר, צלי בקר בנוסח אורגוואי, פלחי תפוחי אדמה אפויים בתנור, מוקפץ ירקות בניחוח תאילנדי ולפתן תפוחי עץ, הכול טעים ומושקע ובשיא הכשרות וההידור כמיטב המסורת בבית התבשיל.

אמש, שעה קלה לפני בדיקת חמץ, בעיצומה של קלחת העבודה האדירה שנמשכה עד הרגע האחרון במטבחי בית התבשיל אפופי האדים, הניחוחות והתכונה, שמענו מראש הארגון הרב שמחה קרקובסקי שליט"א את התרגשותו העצומה, מתוך תחושת סיפוק והודיה להשי"ת על השלמתו של מבצע הפסח שטרם נראה כמוהו בדברי ימי בית התבשיל.

"בטוחני" הוא אומר באוזנינו ומצטט את דברי גדולי ישראל זי"ע שכבר התבטאו כן בעבר, "כי הניחוחות ומעשי החסד היוצאים מבית התבשיל יעלו לנחת רוח לפני אדון כל ובעז"ה יעוררו זכויות כבירות על עם ישראל לפני אדון כל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר