"אברך צדיק"

התפלל ליד ביתו, והותקף בידי שוטר • תיעוד

את תיעוד התקרית הזאת, ביקש האברך ה'מככב' בו בעל כרחו, לא לפרסם, כי "זה עלול לבייש את השוטר שהיכה אותי"; אז מה באמת קרה בעת שהוא התפלל ברחוב? צפו ושפטו (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
(צילום: מתוך @ariel_elharar_ בטוויטר)

אברך שהתפלל לפני מספר ימים ברחוב בעיר נתיבות, כשהוא עטור בטלית ותפילין, הוכה על ידי שוטר וספג גז מדמיע לפניו, כדי לכפות עליו לשוב לביתו.

כידוע, כחלק מהמלחמה בהתפרצות נגיף הקורונה בישראל, מבצעת המשטרה מאמצים רבים כדי לאכוף את 'צו בריאות העם', האוסר פעילות שאינה חיונית במרחב הציבורי, אך על פי הטענות, במקרה המדובר חרג השוטר מההתנהגות המקובלת.

"מדובר באברך צדיק שגר פה בעיר", אומר ל'כיכר השבת' תושב נתיבות, "ופתאום, כשהוא הסתובב עם טלית ותפילין תוך כדי תפילה ברחוב, ניגשו אליו שוטרים בטענה שהוא מפר את החוק".

לדבריו, "כשהאברך התווכח וענה להם שהוא בתוך מאה מטרים מביתו - מרחק המותר לשהות בו על פי החוק - אחד השוטרים, בלי לחשוב פעמיים, התיז לעברו גז מדמיע והיכה אותו בפניו, כמו שניתן לראות בסרטון, ואף קנס אותו".

יצוין, כי מיד לאחר מכן האברך ניגש לאנשים שצילמו את התקרית, וביקש שלא יפיצו את הסרטון. "אני לא רוצה לבייש את השוטר", הוא אמר להם, "זה עלול לגרום לפגיעה בעבודתו ובפרנסתו".

אך הסרטון דלף בכל זאת לרשתות החברתיות ועורר סערה גדולה, זאת כחלק מהטענות על היחס המשפיל לו זוכים החרדים בתקופה האחרונה.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "בעקבות דיווח על התקהלות אסורה של כ-20 אנשים שהתפללו לפני כשבוע, שוטרים הוזעקו למקום. אחד החשודים שהפרו את הצו סירב להזדהות, התנגד לעיכוב, דחף את השוטר וניסה לברוח מהמקום פעמיים במטרה לחמוק מהדו"ח בגין מעשיו".

"השוטר נאלץ לבצע אחריו מרדף, ולאחר שהוזהר שוב ושוב כשנתפס והמשיך בהתנגדותו כולל איחולי מוות לשוטר, בוצע מעצרו תוך שימוש בכוח כחוק. בהמשך נחקר, נקנס ותיק החקירה בעניינו הועבר לפרקליטות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר