"מכה גדולה"

"מורה דרך לרבים"; נפרדים מהגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

במערכת הפוליטית נפרדים הערב מהראשון לציון והרב הראשי לשעבר, הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל, שהלך לעולמו לאחר מאבק בנגיף הקורונה: "חבל על דאבדין ולא משתכחין" (אנ"ש)

ישי כהן | כיכר השבת |
זקן הראשונים לציון זצ"ל (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

במערכת הפוליטית נפרדים הלילה (ראשון) מהראשון לציון והרב הראשי לשעבר, הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל, שהלך לעולמו לאחר מאבק בנגיף הקורונה.

הודעת תנועת ש"ס:

"תנועת ש"ס ובראשה מרנן ורבנן מועצת חכמי התורה בראשות גדול הדור מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן שליט״א, יו״ר התנועה אריה דרעי, נציגיה ופעיליה, מבכים מרה את פטירתו של האי גברא רבא, זקן הראשונים לציון ומבכירי עולם הרבנות והדיינות בישראל, הרב הראשי לישראל לשעבר

"הגאון הגדול רבי אליהו בקשי דורון זצוק״ל אשר השיב הערב את נשמתו הטהורה ליוצרה לאחר שהזדכך בייסורים קשים ומרים והוא כבן פ׳ שנים".

שר הביטחון נפתלי בנט:

"הרב הראשי לשעבר אליהו בקשי דורון הלך כעת לעולמו בתום מאבק עיקש בנגיף הקורונה. הרב היה איש חסד ונתינה, שפעל רבות לקירוב לבבות בעם ישראל. מוסדות בנין אב ודבי אליהו שהקים מסמלים את מורשתו, מורשת של אהבת העם והתורה. בשמי ובשם מערכת הביטחון, אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחה בשעה קשה זו. עם ישראל כולו מחבק אתכם. יהיה זכרו ברוך".

שר החינוך רפי פרץ:

"עם ישראל התייתם הערב. הלב דואב על פטירתו של הראשון לציון, הרב בקשי דורון זצ"ל. הרב בקשי היה מגדולי התורה בדורות האחרונים, מורה לרבים, מסור לתורה ולעם ישראל באופן יוצא דופן, הנהיג רבנות שורשית וקשובה, מכילה ומאירת פנים. זכותו הגדולה תגן עלינו ויהא מליץ יושר בעדנו. יהי זכרו ברוך".

ח"כ ניר ברקת:

"אני שולח תנחומים למשפחת בקשי דורון, וכואב עם כל עם ישראל על פטירתו של הרב הראשי לשעבר הרב אליהו בקשי דורון זצ״ל, מנגיף הקורונה. יהי זכרו ברוך, פועלו ומורשתו הרוחנית יהיו איתנו לעד".

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ':

"ניצחו אראלים את המצוקים. כאב עצום על תלמיד חכם, איש תורה וחסד, מנהיג. מחובר לכל חלקי העם והוביל בתפקידיו עמידה איתנה על כבודה של תורה. הראשון לציון הרב בקשי דורון נתבקש לישיבה של מעלה, חבל על דאבדין ולא משתכחין".

ח"כ איילת שקד:

"‏הרב הראשי לשעבר אליהו בקשי דורון, מגדולי הדור, הלך לעולמו בשל מחלת הקורונה הארורה. הרב היה איש של נתינה גדולה לעם ישראל. עשייתו המפוארת, מפעלי החסד והתורה שהקים, פעילותו לקירוב לבבות, אהבת הארץ והתורה ימשיכו את מורשתו לדורות הבאים. שולחת תנחומי למשפחתו ולתלמידיו. יהי זכרו ברוך".

ח"כ מיכאל מלכיאלי:

"חש הערב עצב נורא, כמובן בפן הכללי, הרב זצ"ל היה דמות מרתקת אשר שילבה ידענות אדירה של תורה, ספריו בהלכה נמצאים ברבים מהיכלי התורה, אבל גם בפן הפרטי, בשנים האחרונות הגעתי להתייעץ ולהתברך בביתו פעמים רבות.

"הרב היה במשך שנים אחד מרבניה המשפיעים של תנועת ש"ס והשר דרעי היה נועץ בו רבות. אין ספק כי זהו ערב קשה מאד. איבדנו אדם גדול שהיה בנוסף לכל גם גאון במידות, החיוך והעצה שלו תחסר לי ולרבבות שומעי לקחו לאורך עשורים רבים".

ראש עיריית ירושלים משה ליאון:

הערב אנחנו נפרדים ביגון עמוק מזקן הראשונים לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל שהסתלק לבית עולמו. זכיתי להיכרות קרובה ומעמיקה עימו, להנות מעצותיו ולהתברך מפיו הקדוש פעמים רבות.

"אני רוצה להביע את תנחומיי למשפחתו, לתלמידיו הרבים ולעולם היהודי כולו שנפרד מאחד מענקי הרוח שפעלו בקרבו שנים רבות. העיר ירושלים בה פעל, למד וגידל את משפחתו תנציח את זכרו הגדול בתקופה הקרובה. דמותו המאירה, פסקיו, ומורשתו התורנית חקוקים בליבנו לעד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר