פטירת הראשון לציון

נשיא המדינה: "הרב בקשי דורון היה חכם עצום"

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, התייחס הבוקר להסתלקותו של זקן הראשונים לציון, הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל: "היה תלמיד חכם עצום עם אחריות עמוקה לכלל ישראל" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
זקן הראשונים לציון זצ"ל (צילום: ללא קרדיט)

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, התייחס הבוקר (שני) להסתלקותו של זקן הראשונים לציון, הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל, שנדבק בנגיף הקורונה: "היה תלמיד חכם עצום עם אחריות עמוקה לכלל ישראל".

לדברי ריבלין: "שמעתי בצער עמוק על פטירתו של הראשון לציון הגאון הרב אליהו בקשי דורון זצ״ל. הרב בקשי דורון זצ״ל היה תלמיד חכם עצום עם אחריות עמוקה לכלל ישראל, רב, אב ומורה דרך לקהילות ישראל בארץ ובתפוצות ש׳הֵשִׁיב לֵב אָבוֹת עַל בָּנִים וְלֵב בָּנִים עַל אֲבוֹתָם׳ וקירב לבבות ישראל".

הנשיא הוסיף: "אני זוכר בגעגוע דיונים רבים שנערכו עמו בכנסת ומחוצה לה כרב ראשי ואת דאגתו הכנה לכל אדם ואדם כמו גם את מאמציו לסייע לנשים עגונות ומסורבות גט".

"תנחומי העמוקים למשפחתו, תלמידיו ולכל בית ישראל אחרי אובדנו הקשה של ענק רוח", סיים ריבלין.

אמש השתתף ראש הממשלה, בנימין נתניהו, באבל על הסתלקותו של הראש"ל ואמר: "הרב בקשי-דורון היה חוליה חשובה בשרשרת מסירת התורה של חכמי ספרד. בקיאותו המופלגת במקורות ישראל התמזגה עם מידותיו הנאצלות. הוא ניחן בנועם הליכות וקיבל במאור פנים כל אדם.

"הרב בקשי-דורון שימש כמורה דרך לכלל קהילות ישראל, בארץ ובעולם. פגשתי בו פעמים רבות ותמיד התרשמתי מאישיותו החמה. בעבורו תורת ישראל נחשבה כתורת חיים. תמצית דרכו הייתה תבונה, סובלנות ואהבת העם והמדינה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר