התקדמות משמעותית

נתניהו ובני גנץ נפגשים שוב בניסיון להקים ממשלת אחדות

לאחר שבפגישתם אמש הגיעו נתניהו וגנץ להתקדמות ממשית במשא ומתן לקראת הקמת הממשלה, האריך הנשיא בשניה האחרונה את המנדט של גנץ על ליום רביעי מוצאי החג בחצות (פוליטי מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ' בניסן תש"פ | 14.04.20
ארכיון (צילום: אלעד מלכה)

הבוקר (שלישי), ערב שביעי של פסח, נפגשים שוב ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן, בני גנץ לאחר בפגישתם אמש הגיעו השניים להתקדמות משמעותית בדרך להרכבת ממשלת אחדות. בינתיים יש להם גם ארכה מהנשיא רובי ריבלין עד ליום רביעי בחצות, ארכה שניתנה בדקה האחרונה לאור בקשתם.

על פי עמית סגל, אחד הוויכוחים שנותרו הוא על הרכב הועדה למינוי שופטים. כדי להשיג וטו על מינויים לעליון הימין זקוק ל-3 חברים. יש לו שר אחד וח"כ אחד, אבל נתניהו רוצה גם את הח"כ השני שבדרך כלל (לא תמיד) נשמר לח"כ מהאופוזיציה.

ייתכן והפתרון יהיה במידה וימינה אכן תלך לאופוזיציה, אז איילת שקד או נציג אחר מטעמם יוכל להיבחר לוועדה ולסייע למינויי הימין לעליון.

בהודעה משותפת שנמסרה אמש על ידי שני הצדדים, נאמר כי "בפגישה בין ראש הממשלה נתניהו ויו"ר כחול לבן גנץ חלה התקדמות משמעותית במגעים להקמת ממשלת חירום לאומית. הצדדים קבעו להיפגש שוב בבוקר בנוכחות צוותי המשא ומתן".

בעקבות ההתפתחויות פרשה ימינה מגוש הימין שליווה את נתניהו בשלוש מערכות הבחירות האחרונות, זאת ככל הנראה בשל הזעם של המפלגה שהבינה שלא תקבל תיקים רבים כפי שציפתה.

נאום גנץ, אמש (צילום: מתוך הפייסבוק הרשמי)

מבית הנשיא נמסר אמש, כי "הבקשה נמסרה כפי שדרש הנשיא, על דעת שני הצדדים ומתוך הבנה כי אלה קרובים מאוד להסכם ביניהם. על פי בקשה זו הוארך פרק הזמן כך שמועד פקיעתו יהיה יום רביעי, כ"א בניסן, 15 באפריל, בחצות".

כזכור, ריבלין סירב בתחילה לבקשתו של גנץ להאריך את המנדט, והתכוון להעבירו להחלטת הכנסת מכיוון שלנתניהו לא היו 61 ממליצים - אולם בעקבות ההתפתחות והפנייה המשותפת, שינה את החלטתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר