"מעייני הישועה הוא המקום הבטוח ביותר ליולדות"

ד"ר לינדה הראל, סגנית מנהלת אגף נשים ויולדות במרכז הרפואי מעייני הישועה מסבירה מדוע נשים יכולות ללדת בבטחה במעייני הישועה, מסבירה כיצד נערך המרכז הרפואי להפריד בין יולדות השוהות בבידוד לשאר הילדות ומספרת על ההוראה שלא השתנתה כבר 29 שנים מהיום שבו החלה לעבוד בבית החולים (בריאות)

ד"ר הראל (צילום: מעייני הישועה)

דווקא בעיצומם של ימי הקורונה, בבית החולים "מעייני הישועה" מחדדים את הנקודה ולפיה מחלקת היולדות של בית החולים בטוחה במיוחד עבור היולדות.

ד"ר לינדה הראל, סגנית מנהלת אגף נשים ויולדות במרכז הרפואי מעייני הישועה מסבירה: "אנחנו עובדים לפי הכללים וההנחיות של משרד הבריאות. כל מי שנכנס לביה"ח, עונה על שאלון ואם יש חשד הוא עובר בדיקה, ותוך שעות בודדות אנחנו מקבלים תשובות מתוך המעבדה של בית החולים. בזמן הזה, הוא שוהה בבידוד כחולה ודאי. רק אם מגיעה תשובה שלילית, הוא מועבר למחלקה רגילה. הנחת העבודה שלנו היא ההנחה הרווחת בעולם הרפואי שחלק מהאנשים שמרגישים בריאים ואין להם כל תסמינים, נושאים את הנגיף ללא ידיעתם. אנחנו נוקטים משנה זהירות לגבי כל אדם שנכנס בשערי המרכז הרפואי".

כיצד שומרים על הבטיחות של היולדות?

ד"ר לינדה הראל: "הדרך הבטוחה להישמר, זו שמירת היגיינה מקסימלית. כל אנשי הצוות עוטים מסכות על הפנים וכפפות על הידיים. אין אף איש צוות שמבצע בדיקה עם ידיים חשופות או פנים גלויות, כדי שאם חלילה אחד מאנשי הצוות נדבק ללא ידיעתו, שלא ידביק את החולים. גם היולדות מחויבות לשים מסכה וכפפות כדי שאף אחת לא תדביק את הצוות. רק כאשר היולדת בחדר שלה לבד מותר לה להוריד את המסכה, אבל כל יציאה מהחדר, אפילו למסדרון, מחייבת לבישת מסכה וכפפות".

האם מותר למלווה להיכנס עם היולדת?

"נקטנו במדיניות של אפס מלווים, עם החרגה אחת של מלווה אחד בחדר הלידה. כלומר, למלווה מותר להיכנס רק לחדר הלידה, לא למיון יולדות, לא לחדרי הניתוח במקרה של ניתוח קיסרי ולא במסדרונות המחלקה. גם המלווה בודד מחויב לעטות מסכה וכפפות. המטרה היא לצמצם את נוכחות האנשים במחלקות. לפעמים אדם שבטעות דרך עם הנעל על המדרכה ברחוב רגע לאחר שחולה מאומת התעטש ברחוב, עלול להביא איתו את הנגיף אל תוך בית החולים מבלי שהוא בכלל יודע על כך".

"חשוב לציין שיש בתי חולים שמאפשרים כניסת מלווה למחלקת יולדות ואצלנו לא. אנחנו לא מסתירים זאת אלא גאים בהחלטה שכל מטרתה להגן על היולדות ואשר הוכיחה את עצמה עם 0% הדבקה בתוך בית החולים. הסיבה ברורה: אינה דומה אוכלוסיית היולדות במקום אחר לאוכלוסיית בני ברק. חובתנו לתת מענה לאוכלוסייה שלנו ולהגן עליה כראוי ועל כן בשל שיעורי ההדבקה הגבוהים בבני ברק, החמרנו.

פינוקים במחלקת היולדות של מעייני הישועה

"בתחילת האירוע אכן אפשרנו לבעלים להיכנס עם הרכב לשחרור יולדת. הסתבר שרבים מהם לא נשארו ברכב אלא עלו למחלקה וזה הלחיץ מאד את יתר היולדות ובצדק. לכן כדי לשמור על בטיחות היולדות והצוות, הוחלט שבכל שחרור של יולדת, הבעל ימתין מחוץ לשער (יש מקום ייעודי שלא מפריע לתנועה, צמוד לשער כניסת הולכי רגל). וכדי לאפשר שחרור נוח עד כמה שניתן לאור המצב, סוכם עוד שאת השקיות והתיקים שיש לכל יולדת בשחרור, דואג הצוות שלנו לסחוב עבורה ולהוריד עד לרכב כדי לאפשר ליולדת לרדת רק עם התינוק בצורה רגועה ובטוחה".

"חשוב להדגיש", מוסיפה ד"ר הראל. "כל השינויים המחמירים שלפעמים לא נוחים ליולדת כמו איסור מלווה ליולדת שעוברת ניתוח קיסרי וכדו', נעשים בשביל בטיחות היולדות. אנחנו יודעים כיום שיש כאלה שאין להם תסמינים אבל נושאים את הנגיף והם יכולים להדביק. נכון שזה לא נח אבל צריך לזכור שבטיחות ונוחות לא תמיד הולכים ביחד".

מה עושים כדי לוודא שאין שום יולדת עם קורונה יחד עם יולדות אחרות?

"הנהלים מאד ברורים. יולדת שנחשפה לחולה מאומת וע"פ הנחיות משרד הבריאות, מחויבת להיות בבידוד, מטופלת בחדר נפרד. היא עוברת בדיקת קורונה והתוצאות מגיעות ממעבדת בית החולים תוך שעות אחדות. במידה והיא נמצאת חיובית לנגיף היא מועברת לחדר לידה ייעודי שמיועד רק לחולות מאומתות ולאחר הלידה היא מועברת להמשך טיפול במחלקת הכתר קורונה. במידה והתשובה שלילית, היא מועברת למחלקת היולדות הרגילה".

האם זמן האשפוז אחרי הלידה הוא כרגיל?

"כיוון שהמטרה שלנו היא לקצר את שהות החולים בבית החולים, אנחנו משחררים את היולדות אחרי 36 עד 48 שעות, תלוי בשעת הלידה. ההבנה שלנו היא שככל שהאישה נמצאת יותר בתוך הבית שלה, היא והתינוק יותר מוגנים. ישנה בדיקה ליילוד שנעשית רק כעבור 36 שעות מהלידה, ולכן אנחנו משחררים אחרי פרק הזמן הזה, כדי למנוע מהאם לצאת מהבית עם היילוד לטיפת חלב. כמובן שמי שרוצה להשתחרר קודם לכן, אנחנו מאפשרים זאת ונותנים את ההנחיות איך לעשות את הבדיקה ליילוד.

כיצד נערכתם מבחינת הגשת ארוחות כשרות לפסח?

"כל באי בית החולים ללא יוצא מן הכלל מקבלים אוכל כשר למהדרין ללא שרויה וללא קטניות ע"פ ההנחיות המחמירות ביותר. כמי שעובדת בביה"ח מיום היווסדו, הפסח הזה הוא ה-29 שלנו במעייני הישועה ומעולם לא ניתנה האפשרות להביא אוכל מהבית. אבל חשוב לציין, שף בית החולים, עמל בכל ימות השנה על הכנת ארוחות מפנקות ומזינות. על הסטנדרטים האלו אנו שומרים גם בימי הפסח וגם בימי הקורונה ע"מ שהיולדות יקבלו את הארוחות הטובות ביותר".

את ממליצה לנשים לבוא ללדת במעייני הישועה ללא כל חשש?

"אני יכולה לספר לך על קרובת משפחה שצריכה ללדת וכבר חשבה לעשות לידת בית בגלל המצב. אמרתי לה שהיא באה ללדת אצלנו במעייני הישועה כי זה המקום הבטוח לאישה ללדת. כך שכל אישה שצריכה ללדת יכולה להיות בטוחה שהיא מגיעה למקום הבטוח ביותר בעבורה".

ליולדות המבקשות לברר ולשאול שאלות נוספות ניתן לעשות זאת באמצעות מתאמות השירות בטלפונים: 054-8187541 (גילה) או ב: 054-9711629 או בקו המידע ליולדות: *5571 שלוחה 1 ולאחמ"כ להקיש 2.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר