אבל בצרפת

ראש הישיבה אושפז בפורים ונפטר מהקורונה

אבל בקהילה היהודית במרסיי שבצרפת עם פטירתו של הגאון רבי סעדיה בן חיון זצ"ל, ראש ישיבת חכמי פורבנציה הוותיקה, ממחלת הקורונה, והוא בן 75 בפטירתו (חרדים, דיין האמת)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הגאון רבי סעדיה בן חיון זצ"ל (צילום: ללא קרדיט)

אבל בקהילה היהודית במרסיי שבצרפת עם פטירתו של הגאון רבי סעדיה בן חיון זצ"ל, ראש ישיבת חכמי פורבנציה הוותיקה, ממחלת הקורונה.

הרב בן חיון חלה בקורונה בחג הפורים. בשלושת השבועות האחרונים אושפז בבית החולים תוך שהיה מורדם ומונשם. בימים האחרונים הידרדר מצבו ואמש נלקח לבית עולמו בגיל 75.

הרב זצ"ל הגיע מסטרסבורג למרסיי בשנות השבעים ויחד עם קבוצת אברכים הקימו את הקהילה החרדית. במשך שנים פעל רבות בסמינר לבנות ומסר שם שיערים.

היה ידוע במסירותו לקיומה וחיזוקה של הישיבה במשך רבות בשנים. תלמידיו מספרים כי "צורכי הישיבה היו תמיד בראש מעיניו, גם על חשבון צרכיו האישיים הבסיסיים כפשוטו".

תלמידו שלומי בן אדיבה סיפר ל'כיכר השבת' כי "על אף שהמנוח זצ"ל היה ממייסדי עולם התורה בדרום צרפת בכלל ובמרסיי בפרט, ידוע היה בצניעותו האופיינית ומידותיו הנאצלות.

"רעייתו הרבנית סיפרה לי לא פעם שעל אף שעיקר חייו ומשפחתו היו בארץ ישראל סירב לעשות עלייה, כי דאג על המשך קיום המוסדות והחזקתם".

הותיר אחריו את בנו הגדול הרב אליהו שממשיך דרכו בישיבה, בנו הרב משה מרבני קהילת 'ישמח לב' בית וגן בירושלים, וכן חתניו הרב אריה מרציאנו מנכ"ל קרן וולפסון אירופה והרב מיכאל נקש.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר