משבר במו"מ

כחול לבן: "נתניהו לא רוצה להקים איתנו ממשלת חירום"

בעוד צוותי המו"מ של הליכוד וכחול לבן מתווכחים, וראשי המפלגות נתניהו וגנץ מתכוננים לפגישה נוספת, מקורבי האחרון טוענים כי ראש הממשלה כלל לא רוצה אותם (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
נתניהו וגנץ (צילום: פלאש 90)

צוותי המשא ומתן של הליכוד וכחול לבן נפגשים כעת (רביעי), במטרה להמשיך לדון בהרכבת ממשלת אחדות. גם ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ ייפגשו שוב הלילה, אך גורמים בכחול לבן טוענים כי נתניהו לא מעונין בחתימה איתם.

לפי דיווח ב'חדשות 12', לחלק מהפערים בין הצדדים כבר נמצא פתרון. כך, לדוגמה, סוגיית מינוי השופטים, בה כחול לבן הסכימה לוותר על הנוהג למנות נציג אופוזיציה. גם לגבי תחילת הכהונה, הצדדים הגיעו להבנה שאם בג"ץ יפסול את נתניהו אחרי ההשבעה המשותפת, גנץ לא יתמנה - ויהיו בחירות.

הענין העיקרי שעדיין במחלוקת: מה יקרה בחצי השני של ממשלת האחדות, בו גנץ יכהן כראש ממשלה, במידה ובג"ץ יקבע שנתניהו לא יכול לכהן כממלא מקום, כי התפקיד שווה ערך לזה של שר בו לא יכול לשמש מי שהוגש נגדו כתב אישום.

מעבר לכך, בליכוד מתלבטים אם לחתום על הסכם ולהקים ממשלה עם כחול לבן, משום שלפי הסקרים האחרונים המפלגה וגוש הימין יזכו לניצחון גדול בבחירות רביעיות.

הערב אומרים גורמים ב'כחול לבן', כפי שצוטטו בערוץ 12, כי ישנו משבר במשא ומתן, ונראה שנתניהו לא מעונין לחתום איתם על הסכם הקמת ממשלת חירום.

לפני החג ישבו צוותי המו"מ לפגישה ארוכה, בסיומה הוציאו המפלגות הודעה משותפת בה נכתב כי המגעים להקמת ממשלת חירום לאומית יתחדשו בצאת החג - במטרה לנסות ולהגיע להסכמות לפני שיפוג תוקפו של המנדט שהוענק לגנץ על ידי הנשיא והוארך עד חצות הלילה הזה.

כעת צפוי ריבלין להסכים לתת לגנץ עוד הארכה, רק אם שני הצדדים יציגו לו התקדמות משמעותית מאוד, כמו הסכם חתום - לפחות חלקית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר