בחצות לילה

המנדט של גנץ פקע: צוותי המשא ומתן ייפגשו

המנדט להרכבת הממשלה של יו"ר 'כחול לבן', ח"כ בני גנץ, פקע בחצות לילה • במהלך היום: צוותי המשא ומתן של 'הליכוד' ו'כחול לבן' ייפגשו פעם נוספת • כל הפרטים (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נתניהו וגנץ (צילום: אלעד מלכה)

המנדט להרכבת הממשלה של יו"ר 'כחול לבן', ח"כ בני גנץ, פקע בחצות לילה (חמישי) והועבר ל-21 יום נוספים לכנסת. במהלך היום: צוותי המשא ומתן של 'הליכוד' ו'כחול לבן' ייפגשו פעם נוספת בניסיון להגיע להסכם על הקמת ממשלת חירום הכוללת רוטציה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר 'כחול לבן'.

במידה והצדדים לא יגיעו להסכם על הקמת ממשלה, ואף אחד מבין השניים לא יצליח להשיג רוב של 61, הרי שהכנסת תפוזר באופן אוטומטי ומדינת ישראל תלך לבחירות מועד ד'.

הפגישות בין צוותי המשא ומתן של 'הליכוד' ו'כחול לבן' נמשכו עד השעות הקטנות של הלילה. בהודעה משותפת שנמסרה לאחר השעה 02:00 בלילה, נאמר: "הסתיימה פגישת צוותי המו"מ. סוכם כי הצוותים ימשיכו להידבר מחר במטרה להגיע להסכמה להקמת ממשלת חירום לאומית".

בכיר ב'כחול לבן' צוטט אמש ב-ynet: "המאבק הגדול כרגע הוא לא על ההסכם עצמו אלא על 'מסמך אבי ליכט' שנועד למעשה להבטיח את קיום הרוטציה וכניסתו של גנץ לתפקיד ראש הממשלה. הליכוד החליטו ברגע האחרון להתנגד למסמך ובמקום שהוא יגן על גנץ - הם רוצים הסכם עוקף בג"ץ לביבי".

גנץ צוטט כשאמר למקורביו: "אני לא באתי למו"מ לממשלת חירום לאומית כדי להתעסק עם בג"ץ אלא כדי לשמור על הדמוקרטיה. אני לא מוכן לעקוף את בג"ץ ולא מוכן להביך את בג"ץ".

יו"ר תלם, ח"כ משה בוגי יעלון, התייחס הבוקר למו"מ ואמר: "אחרי דיבורים על חרום ואחדות, נשארנו עם נאשם שנאחז בכסא ראה"מ, כדי להמלט מספסל הנאשמים, שלקח את הליכוד והמדינה כבני ערובה, הוביל ל-3 מערכות בחירות, ואולי לרביעית. התעוררנו עם מיליון מובטלים, עצמאיים שעסקיהם קורסים, הורים מתים בבתי אבות ועוד. חברינו בליכוד ובגוש החסינות, התעוררו!".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר