הראש"ל בפסק דרמטי

הגר"י יוסף: בשנה זו אפשר להקל בשמיעת מוזיקה בספירת העומר

בעקבות העובדה שתקופת ספירת העומר, בה בכל שנה אסור כידוע לשמוע מוזיקה, 'נפלה' הפעם בשיא ימי התפרצות נגיף הקורונה, שגורם לצער רב - פסק הראש"ל להקל בענין (יהדות)

ישי כהן | כיכר השבת |
האזינו לפסק הראש"ל הגר"י יוסף (תמונה: אהרן והב, כיכר השבת)

פסק הלכה דרמטי: הראשון לציון והרב הראשי לישראל, הגאון רבי יצחק יוסף, פסק כי השנה, בשל נגיף הקורונה המשתולל והמגבלות בגינו, יש לעתים להתיר להאזין למוזיקה בימי העומר.

"בימים אלה שהרבה אנשים סגורים בבתים",הסביר הרב, "יש אנשים שנמצאים בבידוד, ויש כאלה שחולים. הרבה נמצאים בצער שנמצאים בבתים. גם גלו מבתי כנסיות ובתי מדרשות, הכל סגור ומסוגר. נמצאים בית עם הילדים, צריך להעסיק אותם ורוצים להשמיע להם כלי שיר מהקלטה. שואלים האם אפשר להקל בשנה זו, בגלל המצב המיוחד, בכדי להפיג את המתח והדיכאון, או לא?".

הראשון לציון הדגיש: "צריך לדעת, כי בשולחן ערוך לא מבואר לאסור לשמוע כלי שיר בימי העומר. לא כתוב את זה. כתוב שלא נושאים נשים בעומר, מכאן למדו - כמו שלא נושאים נשים בגלל שזה דבר של שמחה, כך לא שומעים שירים".

בהמשך דבריו מפרט הרב הראשי לישראל את המקורות של המנהג להימנע משמיעת שירים בתקופת ימי העומר.

באשר לשירים ווקאלים, הוסיף הגר"י יוסף: "נראה שאפשר לשמוע בכל שנה ושנה, כל שכן בשנה זו, שירה בפה לא נאסרה מעולם. אם לא מביא לידי ריקודים - אין בזה איסור".

במסקנת דבריו פוסק הראש"ל: "יש לנו פוסקים שמקלים בזה וכך מסתבר, בפרט השנה הזו. מי שנמצא בבידוד, קשה לא להישאר בחדר לבד, אם ישמע שירים בהקלטה - יקל עליו הדבר. כל שכן חולה, ישמע שירים, שירה וואקלי, או אפילו שומע את זה עם כלי שיר - אפשר להקל".

"אני לא מדבר על כלי נגינה ממש - זה אין להקל גם בשנה זו. אני מדבר על הקלטה", הדגיש הרב הראשי.

"וכן", מוסיף הגר"י יוסף, "כשיש ילדים קטנים בבית, משגעים את ההורים משעמום, מותר להשמיע להם כלי שיר בכדי להעסיקם. בהקלטה".

הרב יוסף הדגיש: "אבל יש להדגיש, סתם אדם בריא- אין לפרוץ גדר ולהקל בשמיעת שירים, עד ל"ג בעומר. אפשר להקל בשירה וואקלית, אפשר להקל בשירה שלא מביאה לידי ריקודים. אבל שירה ממש שמביאה לידי ריקודים - אין להקל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר