מדריך מעשי לקריעת ים סוף / מאמר

מצד עצמנו - לא מגיע לנו. לקב"ה יש דרך להושיע, גם את מי שלא מגיע לו, ולזה צריך אמונה ובטחון, בהנהגה הזאת הדין לא שולט, ולכן, שם נמצאים הניסים הגדולים של חיינו, רק צריך לאפשר לזה לקרות (פסח)

ורד ישראל | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

השידוך לא הגיע, ועבודה – אין... ורפואה... התרופה לא 'נולדה' עדיין? וכסף מ'אין'? זהו בדיוק הזמן - להיוושע!

יש ישועות שמגיעות כמו ביציאת מצרים: "ויאנחו..." – אין יותר כוח לסבול או לחכות, מתפללים וצועקים ו"תעל שעוותם", והישועה מגיעה. אם כבר עשינו זאת כמה חודשים, שנים, ואין ישועה... הפתרון נמצא כאן!

הזוהר הקדוש, שמסביר את שלבי קריעת ים סוף, יותר טוב מכל קאוצ'ר, הפוך בא... וכולה בא.

מנהיגים – זהירות! הכתבה הזאת בדיוק בשבילכם! כאן הישועה! כל עוד יש לכם פתרונות, ואתם 'אוחזים ראש' - הישועה לא תגיע, מוכנים להרפות? יופי! נצא למסע הגאולה.

המדריך לישועה - שלבי קריעת הים סוף

להכיר בעובדה שאין פתרון: כל עוד האדם חושב שיש לו רעיונות, פתרונות, קשרים, ושהכסף יענה את הכל – הישועה לא תגיע! תשכח מזה! עשית הכל? התפללת? צעקת? לא נענת? הפתרון הוא: ל'הרים ידים', הישועה תגיע רק תוך הרגשת ה'חוסר אונים' הכל כך שנואה עלינו - אין ברירה! אין דרך אחרת!

קבלת המצב בהכנעה: ענווה הכנעה והתבטלות, זהו השלב הקשה לעיכול, אבל, אם מוכנים להסכים 'להסתכל לאמת בעיניים' ולהסכים למצב - הישועה תגיע.

להסכים להרגיש: אנו מוצפים ברגשות שלא אוהבים עלינו, לתת לרגשות להיות 'נוכחים', לא להתחמק מ: חוסר שליטה על המצב, חוסר אונים, חוסר וודאות, בלבול ועוד... 'להרגיש' זה חלק מהתהליך הגאולה - אין ברירה.

יסוד העפר: העצלות ועצבות... כדאי להיוושע צריך ל'קפוץ' לים מבלי לדעת מה יקרה בשלב הבא, מה שנקרא: "על החיים ועל המוות", נחשון לא הלך במתינות, הוא לא חיכה ל'מחר', הוא פשוט 'קפץ', והקפיץ לעם ישראל את הגאולה.

מפחד? מעולה: זה הזמן 'לפחד – ובכל אופן לעשות' את מה שבאמת יביא את הישועה, פחד הוא דבר טבעי – וטוב שנברא, כל דבר חדש או לא מוכר מפחיד. יש לנו ברירה 'להפחיד את הפחד' להראות לו שאנו לא מפחידים ממנו.

כלל חשוב: אם נעשה את מה שעשינו עד היום – נקבל את התוצאה שקיבלנו עד היום, מוכר? ולכן, לומדים דרך חדשה... כבר אמרנו שאין פתרון אחר?

אמונה ובטחון: הקב"ה לא הביא אותי למצב הזה, כדאי שנטבע! הוא יודע מה הוא עושה בשבילנו ולטובתינו, יש לו 'מטרה', רק להיטיב לבריותיו, יצא מזה רק 'טוב', אנו פוסעים בשביל חדש ולא מוכר, הכל לטובתנו, אבל, "עימו אנוכי בצרה" אנו לא פוסעים לבד.

לאפשר פתרונות חדשים: שמשתמשים ב'שכל הישר' – הישועה לא מגיעה, צריך לפרוץ לדרך חדשה, וזה, רק אם נסכים לשחרר את ה'אחיזה' במוכר.

הפתרון החדש! יותר יצירתי וחדשני לעומת הידע שלנו, ולכן, הקב"ה הכניס אותנו למצב של 'חוסר אונים', כדאי שנסכים לעשות משהו שנראה: 'הזוי' 'לא שפוי', והישועה תגיע - ה'תקפוץ לים'?

להרפות: לשחרר ולהרפות את האחיזה בקיים, לדעת - שאני לא יודע ולא יכול, ולהרגיש עם זה טוב "השלך על ה' יהבך, והוא יכלכלך", 'תכלית הידיעה שלא נדע' מוכן לא לדעת - ולהרפות?

הודאה בפה: שלב חשוב לשכל וללב האנושי, הדיבור עוזר להפנים את המצב: ניסיתי הכל ולא הלך, אני 'חסר שליטה', חסר וודאות, 'חסראונים' לגבי המצב... להתבטל להכנע בענווה, ולהודות במצב בפה מלא.

בטחון בקב"ה: הוא הביא אותנו למצב הזה - כדאי לגאול אותנו! לא כדאי להרוג אותך! צריך בטחון מוחלט במלך העולם, שימציא לנו את השביל הנכון, זה הלימוד מקריעת ים סוף ו'מעשה אבות סימן לבנים'.

ליצור כלי - חלל ריק: ע"י שתיקה ודומיה ובטחון מוחלט, כשמחכים בדומיה עם שחרור שליטה, הקב"ה פועל חדשות ומצמיח ישועות, מעבר ל'שכל ולהגיון', יש לו המון פתרונות, רק צריך לאפשר להם להכנס לחיים שלנו, ולהראות לנו דרך חדשה עם שבילים חדשים - לא מוכרים.

תאפשר לעצמך להיות 'יוצר': יוצרים חיים את 'קריעת ים סוף', תשאלו אותם... עד שהם לא נשברים ונכנעים, הרעיון החדשני לא פורץ ועולה למודע, הם יספרו שלא ישנו בלילה, לא אכלו...

ככה מתרחשת לידה, ה'מזל טוב' מגיע כשהיולדת התייאשה, מוכר? ככה נולדים דברים חדשים - ככה הים נקרע!

פסיעה קטן מתוך 'מסירות נפש': הצעד שמתבקש מאיתנו לא צריך להיות הגיוני, אנו נדרשים השתדלות קטנה, כדאי לפתוח את הפתח – לישועה. נחשון 'קפץ' לים, הוא לא ידע שהוא יבקע – והוא נבקע!

אזהרה להתחיל לפעול: גם מה שנראה אולי 'לא פועל', פסיעה קטנה, בלי לחפש הגיון, הפתרון חדש לא מוכר ולא ברור, הענין הוא פשוט: 'ויסעו' – להתחיל את הנסיעה בלי לדעת הכל, לצאת לדרך... יקרה משהו טוב, הפתעה - תנסה.

להמשיך לבטוח: לפסוע בבטחון! הקב"ה פוסע איתך, הוא רוצה שתעשה את הצעד, שיצעיד אותך להצלחה, ואבא ירחם 'כרחם אב על בנים', ושמח שהבן יצליח, כמה פשוט – ככה חכם!

אין ספק שתצליח, 'ספק' אותיות 'פסק' – אם רוצים למשוך ישועה, ולא 'להפסיק' אותה – 'לפסוע' אותה!

רחמים עליונים: הקב"ה מנהיג את עולמו בכמה הנהגות, קריעת ים סוף התנהלה בהנהגה עליונה של רחמים גמורים, ב'עתיקא תליא מילתא' הנהגה שהיא התגלות האהבה העצומה של הקב"ה אלינו, בלי קשר למעשינו, או לחשבונות של חובות וזכויות.

מתנת חינם: מצד עצמנו - לא מגיע לנו. לקב"ה יש דרך להושיע, גם את מי שלא מגיע לו, ולזה צריך אמונה ובטחון, בהנהגה הזאת הדין לא שולט, ולכן, שם נמצאים הניסים הגדולים של חיינו, רק צריך לאפשר לזה לקרות.

כשאין פתרון - זה הפתרון: יש מצבים בחיים שהפתרון נמצא בהנהגה זאת. אם אחרי שהתפללנו וצעקנו - לא נושענו, נפנה לרחמים העליונים, שהם מעבר לכל גבול ומידה.

להתבטל מתוך אמונה פשוטה: נסכים ל'הרים ידים', שהקב"ה יפתור את הבעיה, והוא לא צריך עזרה, נאמין ונבטח, והקב"ה יתן לנו גם מה שלא מגיע לנו, להנהגה עליונה המושגים: טבע, הגיון, ונורמה, לא מוכרים, שטבע ועל הטבע – היינו אך, מוכנים לנסות?

"סוד ה' ליראיו": תהליך קריעת ים סוף, הוא כוח עוצמתי שמסוגל לקרוע ולבקוע את כל ההסתרות והמסכים של חיינו.

ההנהגה זאת היא סוד שהתגלה בימי האר"י הקדוש, ומכיון שהוא התגלה, הקב"ה רוצה שנשתמש בו - 'סוד ה' ליראיו'.

זוהי – קריעת ים סוף פרטית!

האם נסכים לצעוד בשביל שמיועד רק לנו?

האם נסכים שיקרע לנו הים? בהצלחה!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר