בלונדון ובמנצ'סטר

יהדות בריטניה אבלה: 256 נפטרים כתוצאה מהקורונה

מנתונים שפורסמו ע"י ארגון הגג היהודי עולה, כי מספר הנפטרים מהנגיף בקרב יהודי בריטניה עומד על 256 - עלייה של 41 מתים רק מיום שלישי האחרון, אז עמד מספר המתים על 215 (קורונה, עולם)

אריאל ליבא | כיכר השבת |
חרדים בלונדון. אילוסטרציה (צילום: נתי שוחט / פלאש 90)

יהדות בריטניה סופגת אבידות רבות בעקבות נגיף הקורונה: עשרות נפטרים יהודים נרשמו במהלך הימים האחרונים, כשסך המתים היהודים ברחבי הממלכה הבריטית מגיע למאות.

ארגון הגג של יהודי בריטניה (Board of Deputies of British Jews) פרסם בסוף השבוע האחרון, כי מספר הנפטרים מהנגיף עומד על 256 - עלייה של 41 מתים רק מיום שלישי האחרון, אז עמד מספר המתים על 215.

ר"מ בריטניה בוריס ג'ונסון שחולה בקורונה, לאחר שחרורו מביה"ח

הנתונים מבוססים על מידע שמתקבל בארגון מחברות הקדישא ברחבי אנגליה - ארבע חברות הקדישא החרדיות והמרכזיות בלונדון, שתי חברות קדישא לא אורתודוכסיות וחברת הקדישא החרדית בעיר מנצ'סטר - ונסמכים על תעודות הפטירה המציינים את נגיף הקורונה כסיבת המוות.

רק במהלך השבת האחרונה נפטרו בקהילה החרדית בלונדון: הרב יצחק דומיניץ ז"ל, בשנות ה-60, התגורר בשכונת סטמפורד היל, ואחיו של הרה"ח ר' אהרן דומיניץ מאנטוורפן שבבלגיה, הרב אברהם מרדכי שוורץ ז"ל, בן 64, חתן הרב אלימלך טעשער מלונדון, שחלה בנגיף לפני כשלושה שבועות ומאז מצבו הלך והידרדר, האישה החשובה מרת הענדיל שרה הופמן, אשת הרה''ח ר' מרדכי הופמן, מחשובי חסידי בעלזא בלונדון, בת 70 בפטירתה, והרב אברהם גרומן ז"ל.

יצוין, כי הנתונים הרשמיים של מקרי מוות מהנגיף, שמפורסמים מדי יום על ידי רשויות הבריאות באנגליה, מתייחסים רק למקרי מוות בבתי החולים, אולם הנתונים השבועיים שמתפרסמים על ידי הלשכה לסטטיסטיקה, כוללים את כל מקרי המוות שנגרמו כתוצאה מוירוס הקורונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר