"שליש מהישראלים"

דיון בכנסת: כיצד יתמודדו השוכרים במשבר

לאחר החשש כי בעקבות ריבוי "המובטלים" החדשים, בגלל נגיף הקורונה, הרבה משקי בית לא יעמדו במחירי השכירויות. בכנסת התכנסו היום לדון, מה אפשר לעשות בנדון (אקטואליה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock וידאו מהדיון: ערוץ הכנסת)

בחודש וחצי האחרונים, התווספו למעגל האבטלה יותר ממיליון אנשים - שהוצאו לחל"ת או פוטרו מעבודתם - בגלל משבר הקורונה, ומה יהיה על כך שהם לא יוכלו לשלם את שכירות הדירה שלהן? הכנסת דנה בזה היום (ראשון) בוועדת הכספים.

מי שהעלה את ההצעה היה סגן יו"ר הכנסת, ח"כ איתן גינזבורג, הצעתו דנה כאמור בנושא התאמת שוק השכירות למגורים לתקופת משבר הקורונה.

המשבר הוא חמור בשל העובדה, כי שליש ממשקי הבתים בישראל - מתגוררים בדירות שכורות, ולכן החשש למשבר הוא אמיתי ואם לא נחווה התאוששות מהירה במשק רבים יהיו בפני שוקת שבורה.

גינזבורג אמר בדיון: "בפני משקי בית אלה יעמדו מספר ברירות: לפנות את מקום מגוריהם ולהפוך למחוסרי דיור, או לעמוד בפני הליכים משפטיים של הפרת חוזה, מימוש ערבות ותביעות לפינוי הדירה".

"לכן עלינו לפעול בכדי להתאים את המצב לנוכח התקופה ולהבטיח לשוכרים כי קורת-הגג שלהם תישמר עד חזרה לשגרה, ובמקביל לדאוג גם לבעלי דירות אשר הכנסתם העיקרית הינה מהנכס אותו הם משכירים. על כן, אבקש להעלות את הנושא לסדר יומה של הועדה, בהקדם האפשרי וזאת לאחר שפניתי למשרד האוצר ובדיקתי העלתה שאין להם תוכנית בנושא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר