עד להודעה חדשה

אחרי ההאשמה בטעויות בבדיקה: במכון ויצמן לא יערכו בדיקות 'קורונה'

לאחר חילופי האשמות כבדים בין מכון ויצמן למשרד הבריאות, בנוגע לבדיקות נגיף הקורונה במכון. החליטו הערב במשרד להשהות את המכון מביצוע בדיקות - עד להודעה חדשה (ארץ)

מישאל לוי | כיכר השבת |
מדענים במכון ויצמן (צילום: Doron Horowitz/Flash90)

לאחר חילופי ההאשמות בין מכון ויצמן למשרד הבריאות, הודיעו היום (ראשון) במשרד, כי המכון לא יבצע בדיקות קורונה עד להודעה חדשה.

במשרד הבריאות דיווחו הבוקר, כי במכון ויצמן, נעשו בסך הכל 639 בדיקות שנבדקו בערכת בדיקה (קיט) שכנראה היתה בו תקלה.

על פי הדוח ב-19 בדיקות התגלו תוצאת המוגדרות 'חיובי חלש'. ולפי הנחיות משרד הבריאות בהנחיות גבוליות צריך לבצע בדיקה חוזרת. דבר שלא נעשה במכון ויצמן.

הבדיקה המדוברת, נעשתה לאחר שקבוצת מטופלים קשישים, באסותא אשדוד קיבלו תשובה שלילית נגיף הקורונה. מה שעורר את חשדו של מנהל היחידה למחלות זיהומיות במקום, ד"ר טל ברוש, מה שהוביל לבדיקת התוצאות של מכון ויצמן.

לאחר שקלונם של מכון ויצמן, נחשף, החלו חילופי האשמות כבדים בין משרד הבריאות למכון ויצמן, והיום כאמור, החליטו במשרד הבריאות כי מכון ויצמן לא יקיים בדיקות קורונה עד להודעה חדשה.

בהודעה שיצאה מטעם משרד הבריאות נאמר: "אנו מודיעים על סיום בדיקת התקלה במעבדה במכון ויצמן. הנושא אותר על ידי בתי החולים אסותא, קפלן וברזילי ובאמצעות בדיקות חוזרות במעבדות של בתי החולים".

"במשרד הבריאות מעדכנים כי על פי הבדיקה במכון היו 19 בדיקות false positive כלומר אנשים נמצאו כחולים על אף שהם לא היו חולים".

עוד הוסיפו ואמרו: "המשרד מבהיר כי לא ניתנה הנחייה למעבדות לתרגם תשובה גבולית לתשובה חיובית. המעבדה במכון ויצמן תחזור לעבוד לאחר סיום עבודת התיקונים לפי דרישות משרד הבריאות. משרד הבריאות עובד יחד עם מכון וייצמן בתיאום ושיתוף מלא למען הצלחה במשימה הלאומית המשותפת".

דיונים על בדיקות קורונה בבני ברק (צילום: ערוץ כנסת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר